responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 309

خوب، غلط كردى رفتى قاضى شدى، رها كن. الآن اداره مملكت ما، هر گوشه‌اش را دست بگذاريد، اسلحه دست غير صالحها هست. و سَرِ همه امور هم برمى‌گردد به دربار، و برمى‌گردد به اين شخص. اين را بايد از بين برد.

من نمى‌دانم كه اين ارتش چرا خواب است. آخر چرا اين قدر ذلت مى‌كشد. چند روز بيشتر نگذشته بود از رفتن كارتر زهر مارى، اين بساط را درست كرد. حالا هم اولش است؛ اگر مجال به او بدهند اوّلش است، اگر تنبه پيدا نكرده باشند كه چند نفر را كشتند و يك هياهويى پيدا شد كه موجش در همه دنيا رفت و همه عالَم فهميدند و راديو صدايش را به خارج و همه جا پر كرد. راديوى خودشان هم هر چه مى‌خواهد بگويد. مگر مردم ديگر بازى مى‌خورند از اين حرفها. ملت بيدار شده. آقا، مردم بيدار شدند؛ اگر مردم بيدار نبودند كه بازارها را اين جور نمى‌بستند. روز جمعه، روز پنجشنبه- از قرارى كه هم نقل شده است و هم مقاماتِ اطلاعات رسمى اطلاع داده‌اند- بازار تهران اعتراضاً تعطيل شده. و مسئله تعطيل بازار تهران يك امر عادى نيست، يك امر خلاف عادت است. هيچ كس نمى‌تواند اين كار را بكند. اين احساسات و بيدارى ملت است كه اين كار را انجام داده. اين آقا كه مى‌گفت كه «همه با من موافقند»، اين بازار تهران، آن هم بازار اهواز، آن هم اصفهان، آن هم شيراز! اين كيفيت زندگى ماست.

لزوم اتحاد همه اقشار

ما اميدواريم كه همه طبقات، چه طبقات علما و مجتهدين و چه طبقات محصلين علوم دينيه و چه بازاريها- بازرگانها و چه لشكريها و كشوريها، كه همه خون دل مى‌خورند از دست اين خبيث، ما اميدواريم كه تمام اينها دست اتحاد به هم بدهند، احزاب سياسى ما مستقلًا كار نكنند، همه با هم روابط داشته باشند. همان طورى كه حالا در اين قصه- قضيه اخير- همه اظهار تنفر كردند؛ و هم بعض احزاب سياسى اظهار تنفر كردند، و هم علما و هم اهل بازار و هم دانشگاهيها و همه. هم خارجيها براى ما تلگراف كردند و اظهار تنفر خودشان را از دستگاه كرده‌اند؛ از امريكا، از اروپا. و آنها بعضى شان نوشتند سيصد نفر در اين قضيه از بين رفته است.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 309
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست