responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 280

وصيتنامه [و تعيين وصى در مورد وجوه شرعيه‌]

زمان: 18 آذر 1356/ 27 ذى الحجه 1397

مكان: نجف‌

موضوع: تعيين وصى‌ [1]

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌

به تاريخ 27 شهر ذى الحجه 1397

اين جانب روح اللَّه موسوى خمينى، در حال صحت و سلامت، وصى خود قرار دادم حضرات حجج اسلام آقاى آقا شيخ حبيب اللَّه اراكى و آقاى رضوانى خمينى و آقاى آقا سيد عباس خاتم يزدى و آقاى آقا سيد جعفر كريمى- دامت افاضاتهم- را در امور مربوطه به وجوه شرعيه كه نزد اين جانب است. تمام وجوهى كه نزد خودم و نزد آقاى خلخالى‌ [2] است وجوه شرعيه است و يك فلس‌ [3] آن مال شخصى كه مربوط به ورثه شود نيست مگر يك پاكت كه مختصر وجهى در آن است و پشتش نوشته شده: «مال شخص خودم است». آقايان اين وجوه را به طور شهريه، به هر نحو صلاح مى‌دانند، در حوزه‌هاى علميه مصرف نمايند. صورت وجوه در دفتر اين جانب موجود است؛ و چون وجوه بتدريج مى‌رسد و صرف مى‌شود نمى‌توانم صورت را بدهم. و اگر عائله اين جانب و مرحوم مصطفى- رحمه اللَّه تعالى- خواستند نجف بمانند، به آنها به مقدار متعارف مخارج بدهند. از خداوند تعالى توفيق و تأييد آقايان را خواستارم. اميد است كمال احتياط را در امور مراعات فرمايند. و السلام عليكم و رحمة اللَّه. [4].

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌


[1] اين وصيتنامه و نيز وصيتنامه‌هاى ديگر كه در سير تاريخى اسناد درج شده، بعدها تغيير كرد. آخرين وصيتنامه (كه معتبر مى‌باشد) آن است كه در سال 1368 ه. ش، پس از رحلت امام خمينى منتشر گرديد.

[2] آقاى نصر اللَّه خلخالى، مسئول امور مالى امام خمينى در نجف.

[3] واحد پول خرد در كشور عراق.

[4] امام خمينى پشت پاكت چنين مرقوم فرموده‌اند: «اين پاكت نزد جناب آقاى آقا سيد جعفر كريمى محفوظ باشد، و پس از فوت اين جانب، آن را باز كنند و مطالعه نمايند. روح اللَّه الموسوي الخمينى».

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 280
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست