responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 255

طاقتفرسا بوديم. ما شاهد قتل عام مسجد گوهرشاد جنب حرم مطهر ثامن الائمه- عليهم السلام- بوديم. ما شاهد اسارت علماى بزرگ خراسان و آذربايجان و قتل بعض از آنها بوديم. ما شاهد چيزهايى بوديم كه به تفصيل، آن در تاريخ آتيه ثبت خواهد شد.

و در زمان شاه فعلى شاهد فجايعى بوده و هستيم كه روى چنگيز را سفيد كرده؛ شاهد قتل عام فجيع غير انسانى 15 خرداد (دوازدهم محرّم) بوديم كه عدد كشتگان آن به قرارى كه مى‌گويند بر پانزده هزار نفر بالغ بود و تعداد زخميها را خدا مى‌داند. ما شاهد هجوم به مدارس دينيه و دانشگاهها بوديم كه در آنها قتلها و غارتهاى فراوان و اهانت به قرآن كريم و كتب مقدس اسلامى و هتك و ضرب طلاب علوم دينيه و آتش زدن كتابهاى آنان و در دانشگاه ضرب و جرح جوانان و دختران بوديم. ما شاهد زندانهاى مملو از علما و دانشمندان و آزاديخواهان كه در آنها شكنجه‌هاى قرون وسطايى امرى عادى بود و هست، بوديم.

ما شاهد بوديم كه در زمانى كه مسلمين با كفار اسرائيل در حال جنگ بودند، دولت ايران به امر شاه، دولت اسرائيل را به رسميت شناخت و علما مخالفت كردند. ما شاهد كمكهاى اين مرد سياهدل به اسرائيل بوديم و در حالى كه مسلمين را آواره مى‌كردند و به خاك و خون مى‌كشيدند، نفت و اسلحه و كمكهاى ديگر كه بودجه آن از خون دل و دسترنج ملت ايران تهيه مى‌شد در اختيار آنها مى‌گذاشت. ما شاهد به اصطلاح «اصلاحات ارضى» بوديم كه زراعت ايران را به باد داد و بازار براى امريكا درست كرد و ايران را تا لب پرتگاه كشاند. ما شاهد اين همه مصيبتها و انحرافات و خيانتها بوده و هستيم كه مصيبتهاى شخصى را بايد فراموش كنيم.

و من چون مسائل لبنان را با اهميت تلقى مى‌كنم خوف آن دارم كه همان طور كه ايران را به شكل مستعمره براى امريكا در آورده است، با حيله‌هاى عمال خبيث سفارت در لبنان نيز چون ايران عمل شود و اسرائيل با خيال راحت نقشه‌هايش را در منطقه پياده كند و شما بايد با كمال هوشيارى اعمال سفارت ايران را تحت نظر بگيريد و از نيرنگهاى آن جلوگيرى كنيد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 255
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست