responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 2

سستى و مسامحه كه شكست ننگ بار و عواقب خطرناكى به دنبال خواهد داشت بپرهيزند.

سران كشورهاى اسلامى بايد توجه داشته باشند كه اين جرثومه فساد را كه در قلب كشورهاى اسلامى گماشته‌اند تنها براى سركوبى ملت عرب نمى‌باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورميانه است. نقشه، استيلا و سيطره صهيونيسم بر دنياى اسلام و استعمار بيشتر سرزمينهاى زرخيز و منابع سرشار كشورهاى اسلامى مى‌باشد؛ و فقط با فداكارى، پايدارى و اتحاد دولتهاى اسلامى مى‌توان از شرّ اين كابوس سياه استعمار رهايى يافت؛ و اگر دولتى در اين امر حياتى كه براى اسلام پيش آمده كوتاهى كرد بر ديگر دولتهاى اسلامى لازم است كه با توبيخ و تهديد و قطع روابط، او را وادار به همراهى كنند. دولتهاى ممالك نفت‌خيز اسلامى لازم است از نفت و ديگر امكاناتى كه در اختيار دارند به عنوان حربه عليه اسرائيل و استعمارگران استفاده كرده از فروش نفت به آن دولتهايى كه به اسرائيل كمك مى‌كنند خوددارى ورزند.

ملت اسلام به حكم وظيفه انسانى و اخوت و طبق موازين عقلى و اسلامى موظفند كه در راه ريشه كن كردن اين گماشته استعمار از هيچ فداكارى دريغ نورزند، و با كمكهاى مادى و معنوى و نيز با ارسال خون، دارو، اسلحه و آذوقه، برادران خود را كه در جبهه جنگ هستند يارى كنند. بر خصوص ملت شريف و مسلمان ايران است كه در قبال تجاوز وحشيانه اسرائيل و مصيبتهايى كه اكنون گريبانگير برادران عرب و مسلمان آنان مى‌باشد بى‌تفاوت ننشينند، و از هر راه ممكن برادران مسلمان خود را در آزادى سرزمين فلسطين و نابودى صهيونيسم كمك نمايند؛ و دولت ايران را وادار سازند كه اين سكوت را شكسته در صف دولتهاى ممالك اسلامى به پيكار عليه اسرائيل برخيزد. بر همه آزاديخواهان جهان است كه با ملت اسلام هم صدا شده تجاوزات غير انسانى اسرائيل را محكوم نمايند.

دولتهايى كه اكنون با اسرائيل در حال جنگ مى‌باشند لازم است كه در اين پيكار مقدس اسلامى جدى و قوى الاراده باشند، استقامت و پايدارى كنند، از تواصى به حق و

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 2
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست