responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 171

مى‌كنند براى تضعيف ملت و اسلام عزيز؛ نغمه‌هاى شومى كه هستى كشور را پس از چندى ساقط مى‌كند. مخازن بزرگ اين كشور زرخيز در مقابل مشتى اسلحه كه براى ايران هيچ مصرف ندارد و طريق به كار بردن آن را نمى‌دانند از دست مى‌رود. اخيراً شاه- اين آلت فعل- زمزمه خريد سه مقابل آنچه تا كنون خريده‌اند كرده و با اين ترتيب، ايران در مقابل آهن‌پاره‌هايى بى‌مصرف، از هستى ساقط و پس از چندى مردم با فقر و فلاكت بيش از پيش دست به گريبان مى‌شوند.

كارشناسان كه مى‌خواهند مخازن ما را بى‌مانع به غارت ببرند، براى تضعيف اسلام و محو اسم آن، نغمه شوم تغيير مبدأ تاريخ را ساز كردند. اين تغيير از جنايات بزرگى است كه در اين عصر به دست اين دودمان كثيف واقع شد. بر عموم ملت است كه با استعمال اين تاريخ جنايتكار مخالفت كنند؛ و چون اين تغيير: هَتْك اسلام و مقدمه محو اسم آن است- خداى نخواسته- استعمال آن بر عموم حرام و پشتيبانى از ستمكار و ظالم و مخالفت با اسلام عدالت‌خواه است.

مردم بايد الزاماً براى دودمان چنين جنايتكاران و پنجاه سال خيانت آنها يك سال جشن بگيرند؛ گر چه اين نغمه ناميمون هم با فضاحت روبه شد و جز عمال خودشان كسى شركت نكرد و جز با سرنيزه، كسى روى خوش نشان نداد. مدرسه فيضيه و دار الشفاء پايگاه فقه اسلامى و مركز احرار و جوانان فداكار، غصب و در حال تعطيل باقى است. در مقابل، به مراكز فساد و فحشا هر چه بيشتر دامن‌زده مى‌شود تا جوانان ما را به تباهى كشند و رشد معنوى نكنند و در مقابل خواست اجانب پايدار نباشند.

من با كمال تأسف از وضع ايران، به شما دانشجويان داخل و خارج اميدوارم؛ اميد روزى كه كشور از لوث وجود اجانب و عمال آنها پاك شود. شما اى جوانان عزيز! يأس به خود راه ندهيد، حق پيروز است. اين است شمه‌اى از وضع ايران. بسيار [ى‌] ديگر از ممالك مسلمين نيز گرفتاريهاى بى‌حد دارند؛ آن لبنان كه به مشتى خاك تبديل شده است، چه خساراتى جانى و مالى كه به مسلمين و خصوص شيعيان وارد نشده است؛ اجانب و عمال خائن آنها به جنگهاى خانمانسوز دامن‌مى‌زنند و مردم را از هستى ساقط

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 171
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست