responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 114

سياسى دانشجويان قديم و جديد است كه به تبليغات چند صد ساله اجانب و نقشه‌هاى تفرقه‌انداز استعمار پشت پا زده و در صف واحد در مقابل رژيم، مردانه ايستاده و از حقوق ملت مظلوم دفاع مى‌كنند، و از شكنجه‌ها و حبسها و محروميتها هراس ندارند؛ رشد دانشجويان قديم و جديد است كه در بزرگداشت 15 خرداد، روز رستاخيز ملت، در سراسر كشور به تظاهراتى دست زدند كه شاه را دچار سرگيجه نمود و دستور حمله وحشيانه به مدرسه فيضيه و دار الشفا، مهد تربيت اسلامى و كانون انفجار در مقابل ظلم و استبداد، صادر و محصلين قرآن و فقه اسلام را به اسم كمونيست پس از زجر و ضرب و جرح به زندانها و سربازخانه‌ها كشاند كه سرنوشت آنها معلوم نيست.

با همه اعمال ضد اسلامى و رفتار وحشيانه با علماى اسلام، دست از تظاهرات رياكارانه بر نمى‌دارند و در اين ماه مبارك رمضان دستگاههاى ناشر فحشا و مراكز راديو كه در طول سال به پخش مطالب ضد مذهبى مشغولند، براى اغفال ساده‌لوحان، به پخش اذان و دعا و مناجات اشتغال دارند. لكن ملتى كه از ناله‌هاى جانفرساى شكنجه‌گاهها و شيون مادرهاى جوانْ از دست داده مطلع است، نبايد از اين تظاهرات مزوّرانه اغفال شود. دعا كه وسيله مناجات با خداوند عدالت‌گستر است، اكنون وسيله بسط ظلم و اغفال نادانان براى چاپيدن هر چه بيشتر ذخاير ملت شده است.

نقطه روشنى كه در اين آخر عمر براى من اميدبخش است، همين آگاهى و بيدارى نسل جوان و نهضت روشنفكران است كه با سرعت در حال رشد است؛ و با خواست خداوند تعالى به نتيجه قطعى كه قطع ايادى اجانب و بسط عدالت اسلامى است خواهد رسيد. شما جوانان پاكدل موظف هستيد، با هر وسيله ممكنه، ملت را هر چه بيشتر آگاه كنيد و از نيرنگهاى گوناگون دستگاه پرده برداريد و اسلام عدالت‌پرور را به دنيا معرفى كنيد. از خداوند تعالى توفيق همه را در اين امر خواستارم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 114
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست