responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 378

حكم [انتصاب مجدد آقاى مهدى كروبى به سمت سرپرست حجاج ايرانى‌]

زمان: 18 شهريور 1366/ 15 محرّم 1408

مكان: تهران، جماران‌

موضوع: انتصاب مجدد سرپرست حجاج بيت اللَّه الحرام‌

مخاطب: كروبى، مهدى‌

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌

جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ مهدى كروبى- دامت افاضاته‌

پس از تشكر از مقاومت اسلامى و وصف ناپذير حجاج مظلوم و محترم بيت اللَّه الحرام در مقابل هجوم آل سعود، اين روسياهان تاريخ و عمال چشم و گوش بسته امريكاى جهانخوار، و نيز تشكر از مقاومت متعهدانه و شجاعانه جنابعالى، كه با وجود گرفتارى در چنگال خون‌آشام آل سعود با پيامها و مصاحبه‌هاى آتشين پرده از روى چهره كريه اين جنايتكاران تاريخ برداشته و كوس رسوايى فراموش ناشدنى امريكاى جنايتكار و عمال خبيث آن را در عالَم به صدا درآورديد، جنابعالى را، كه بحمد اللَّه در صف اول مجاهدان اسلام بوده و هستيد، چون سالهاى گذشته به نمايندگى از طرف خود به سرپرستى حجاج بيت اللَّه الحرام منصوب مى‌نمايم. جنايت تاريخى شكستن احترام حرم امن الهى، كه دل مسلمانان متعهد جهان را آتش زد، [1] چيزى نيست كه تا ابد بشود آن را فراموش كرد و يا ساكت بود.

در اينجا لازم مى‌دانم كه از زحمات تمامى دست‌اندركاران و مسئولين حج و از جناب حجت الاسلام، آقاى امام جمارانى- دامت افاضاته- كه با تعهد و مقاومت خود موجب سرافرازى جمهورى اسلامى ايران گرديده‌اند و باعث شادى روح شهدا شده‌اند،


[1] اشاره به فاجعه قتل عام جمعى از زائران انقلابى ايران و لبنان و پاكستان و ... كه به جرم شعار عليه آمريكا و اسرائيل و سر دادن فرياد برائت، در روز ششم ذى الحجه سال 1366 ه. ش. به دست مأمورين رژيم آل سعود مظلومانه به شهادت رسيدند و دولتهاى مدعى «حقوق بشر» به خاطر دشمنى‌شان با جمهورى اسلامى از كنار اين فاجعه بزرگ انسانى بى‌تفاوت گذشتند و بلكه به تأييد و ارسال پيام تبريك براى ملك فهد پرداختند.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 378
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست