responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 33

امكانات مادى و معنوى خود، با تزلزل سخت و عميق حاكم بر پيكر پوسيده عراق، در جبهه‌هاى جنگ، خصوصاً در نبرد قهرمانانه «فاو»، به نبرد بى‌امان خود و مقاومت تا سقوط صداميان ادامه دهند؛ و با وحدت و انسجام كامل در صفوفى به هم پيوسته امان را از آنان سلب نمايند؛ و خداى ناكرده غرور از پيروزيها باعث سستى در تكليف يا بى‌دقتى در برنامه‌ها نگردد. و من با كمال تواضع، از اين مدافعان پيروز مى‌خواهم كه هيچ گاه از نصرت حق و توكل بر خداى بزرگ غافل نباشيد وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ. [1] و ملت عزيز ايران هم، كه در تمامى صحنه‌ها خود را ملزم به اداى تكليف الهى و دفاع از دستاوردهاى آن مى‌دانند، بايد متوجه باشند كه امروز پر كردن جبهه‌هاى نبرد از نيروهاى آموزش ديده و آمادگى دفاع از اسلام و ايران براى همه قشرها از اهمّ واجبات الهى است، كه هيچ چيز ديگر مانع از انجام آن نمى‌شود. كه بحمد اللَّه مردم به اين وظيفه شرعى و مقدس خود به خوبى عمل كرده و مى‌كنند. و دنيا هم اكنون شاهد امواج خروشان اين انسانهاى متعهد و آگاه، از روحانى گرفته تا دانشگاهيان و دانش‌آموزان، و از كارگران و كشاورزان گرفته تا بازاريان و كارمندان، همه و همه مى‌باشد.

اين جانب از مسئولين امر، خصوصاً اعضاى محترم اين سمينار كه بر آن شده‌اند تا با برنامه‌ريزى كامل از اين امكانات عظيم مردمى بهره‌بردارى كنند، تشكر مى‌كنم. و از ملت عزيز مى‌خواهم كه جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها را گرم نگه دارند، تا با لطف و عنايت خداوند متعال و دعاى خير حضرت ولى امر- ارواحنا فداه- شاهد موفقيت بيشتر در انجام فريضه دفاع الهى باشيم.

خداوندا، ملت عزيز ما را به شرف استقامت، پيروزى ظاهر و باطن نايل فرما؛ و به ارتشيان، سپاهيان، بسيجيان و راهيان كربلا و جهادگران و امدادگران، اين رزمندگان خالص و عارف ما، در مصاف با دشمنان خود موفقيت و نصرت كرامت، و به آنان عزمى راسخ و قامتى استوار عنايت فرما؛ و به خانواده‌هاى عزيز شهدا و جانبازان و اسرا و


[1] بخشى از آيه 126 سوره آل عمران: «و پيروزى جز از نزد پروردگار عزيز حكيم نيست».

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 33
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست