responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 287

نامه [به دبيرخانه مركزى ائمه جمعه (عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات)]

زمان: 31 خرداد 1366/ 24 شوال 1407 [1]

مكان: تهران، جماران‌

موضوع: موافقت با مفاد اطلاعيه دبيرخانه مركزى ائمه جمعه در مورد انتخابات مجلس شوراى اسلامى و عدم دخالت ائمه جمعه‌

مخاطب: دبيرخانه مركزى ائمه جمعه‌

[بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌. از آنجا كه نماز جمعه پايگاه بزرگ سعادت و سياست اسلام و ميعادگاه مردم حزب اللَّه است، دبيرخانه مركزى ائمه جمعه سراسر كشور با كسب اجازه از محضر حضرت امام- مد ظله- برادرانه به حضرات آيات و حجج اسلام ائمه محترم جمعه و ستادهاى نماز جمعه سراسر كشور تذكرات ذيل را ارائه مى‌نمايد:

1- بر اساس تجربيات حاصله از انتخابات دور اول و دوم مجلس شوراى اسلامى و بروز اختلافات در پاره‌اى شهرها بدين وسيله به آقايان محترم ابلاغ مى‌شود از معرفى افراد به عنوان كانديدا و موضعگيرى له يا عليه اشخاص و استفاده انتخاباتى از تريبون نماز جمعه خوددارى نمايند.

2- در صورتى كه برخى از عزيزان ائمه محترم جمعه تصميم دارند در انتخابات آينده خود را كانديدا نمايند لازم است از تاريخ‌ [2] () از سمت امامت جمعه استعفا نمايند تا دبيرخانه جهت جايگزينى افراد واجد شرايط تصميمات مقتضى اتخاذ و اقدامات لازم را معمول دارد.

3- ستادهاى نماز جمعه در سراسر كشور از تاريخ () حق ندارند از كسانى كه مى‌خواهند خود را كانديداى نمايندگى مجلس شوراى اسلامى بنمايند به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها استفاده نمايند.

بديهى است ستادها از فردى كه دعوت مى‌نمايند بايد سؤال كنند.


[1] در صحيفه نور (دوره 22 جلدى)، ج 20، ص 100 ذيل تاريخ 9/ 4/ 66 درج شده است كه به استناد تاريخ مندرج در نسخه خطى، 31/ 3/ 66 صحيح است‌

[2] دستنويس اعلاميه دبيرخانه مركزى ائمه جمعه، كه جهت تأييد، خدمت امام خمينى ارسال گرديده است، براى انتشار در آستانه برگزارى انتخابات سومين دوره مجلس شوراى اسلامى بوده و محلهاى خالى در قسمت مربوط به تاريخ، متعاقباً و پس از تعيين تاريخ دقيق از سوى شوراى نگهبان و وزارت كشور، مى‌بايست تكميل مى‌شد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 287
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست