responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 270

الآن در خوابيم؛ «النَّاسُ نيامٌ». [1] اگر موت حاصل بشود براى انسان، آن وقت انتباه‌ [2] است، ولى كو كه حاصل بشود؛ عمده اين است كه انسان اين مسائلى كه وارد شده است، ملاحظه كند كه تمام آن چيزى كه در گفتار اهل معرفت علمى است، در ادعيه ما، فوق اوست. اگر انكار كرديد، انكار آنها را هم كرديد، انكار اقوال ائمه- عليهم السلام- را هم كرديد، و لو نمى‌دانيد. و اين انكار، سد راه انسان است؛ نمى‌گذارد انسان يك قدم بالا برود. و اين مآرب‌ [3] نفسانى و هواهاى نفسانى سرچشمه تمام مفاسدى است كه در عالم هست؛ اين مفاسدى كه دنيا را به آتش زده است و دنيا در آتش، از دست آنها مى‌سوزد.

وحشى بودن از ديدگاه دولتمردان امريكا

لا بد اخيراً شنيده‌ايد كه رئيس جمهور آمريكا گفته است كه كشور ايران يا رژيم ايران وحشى هستند. اگر مقصود از «وحشى» اين است كه رام نيستند در مقابل آن چيزهايى كه شما مى‌خواهيد، گاو شيرده نيستند، اين را شما اسمش را وحشى مى‌گذاريد، بگذاريد. و اگر واقعاً «وحشى» به آن معنايى است كه شما به خيالتان است كه گفته‌اند، مى‌گوييد، بى‌حساب داريد حرف مى‌زنيد.

وحشى آن است كه نمى‌گذارد مردم، زورمندها به او تعدى كنند يا وحشى آن است كه مى‌خواهد تعدى كند؟ بى‌حساب نبايد صحبت كرد. شما چنانچه رفراندم كنيد بين ملتهاى دنيا، كه امروز وحشيترين رژيمها كى است، من گمانم اين است كه بين ملتها اگر اتفاق آرا نباشد، اكثريت قاطع هست كه امريكا؛ آن كسى كه از آن ور دنيا مى‌آيد به اين ور دنيا و تهديد مى‌كند كه من چه مى‌كنم و چه مى‌كنم، اين وحشى است يا آن كه مى‌گويد: بابا، بگذاريد ما سر جاى خودمان، در كشور خودمان آزاد باشيم؟ در منطق آنها، وحشى اين است كه رام آنها نباشد؛ چنانچه تروريسم هم آن است كه تابع آنها نباشد. و لهذا، ديديد كه عراق را تا آن وقتى كه رام نبود براى امريكا، در [رديف‌]


[1] مردمان خوابند

[2] آگاه شدن‌

[3] كارها.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 270
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست