responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 18

راهيان كربلا، به اين پاسدارها، به ارتش، به همه قواى مسلحه، به بسيج، به همه دعا بكنيم. آنها دارند اسلام را حفظ مى‌كنند و در اين سال نو من اميدوارم كه پيروزى چشمگيرى عايدشان بشود و اسلام تقويت بشود و آن چيزهايى كه در دنيا الآن دنبالش هستند كه تقويت كنند دشمنهاى ما را، و ما را به عقب بزنند، ان شاء اللَّه كه در اين سال، كيْد اينها به خودشان برگردد. چنانچه تا حالا خداى تبارك و تعالى اين طور فرموده است و عمل كرده است. و ما بايد همه شكرها را در محضر او بكنيم.

تكريم خانواده‌هاى معظم شهدا، جانبازان و اسراء

من از همه خانواده‌هاى شهدا، خانواده‌هاى معلولين، مفقودين، اسرا، آنهايى كه رنج ديدند در اين كشور، و در اين جنگ رنج ديدند و بحمد اللَّه براى خدا ديدند و خدا اجر مى‌دهد، لكن ما هم وظيفه داريم كه براى آنها دعا كنيم و به آنها هم تبريك بگوييم كه يك همچو جوانهايى دارند، يك همچو دامنهاى پاكى دارند كه اين جوانها را تربيت كردند، يك همچو قلوب قوى‌اى دارند كه جوانهايشان را مى‌فرستند به جنگ و به جايى كه احتمال اين معنا هست كه خداى نخواسته، يكوقتى شهيد بشوند ما از آنها تشكر مى‌كنيم. به آنها دعا مى‌كنيم و از خدا مى‌خواهيم كه اينها را صبر عنايت كند و اجر عنايت كند و اين سال را، اين نوروز را بر آنها مبارك كند. و ما از خدا مى‌خواهيم كه قلوب ما را تغيير دهد. ما بفهميم كه براى چى در اين دنيا آمديم و بايد چه بكنيم و چه جور برويم از اين دنيا. يك مرگ حيوانى نباشد. يك نحوى نباشد كه ما انبار كنيم معاصى را، در آنجا روسياه باشيم.

خداوند تأييد كند ما را و همه را تأييد كند كه همه ما آدم بشويم. اسلام آمده است كه آدم درست كند. همه انبيا براى اين معنا آمدند كه اين انسان را به آن چيزى كه در باطن ذاتش هست و آن فطرت الهى است كه توجه به خداست، همه چيز مربوط به اوست ما را يك اندكى معرفت عنايت كند كه اين را بفهميم. بفهميم كه خودمان چى هستيم و دنيا چى است، نسبت به حق تعالى چه وضعى دارد. گفتنش آسان است كه همه فانى‌اند، همه چه‌اند، اما يافتنش مشكل است، كه ما بيابيم اين مطلب را كه انبيا چه خواستند از ما و خود

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 18
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست