responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 171

نامه [به آقاى محمد على صدوقى (تشكر از مردم يزد در كمك به سيلزدگان)]

زمان: 26 آذر 1365/ 14 ربيع الثانى 1407

مكان: تهران، جماران‌

موضوع: اظهار تشكر از اقدامات مردم يزد در كمك به سيلزدگان‌ [1] مخاطب: صدوقى، محمد على (نماينده امام خمينى و امام جمعه يزد)

[بسمه تعالى. محضر مبارك حضرت آيت اللَّه العظمى امام خمينى رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران- مد ظله العالى. با اهداى سلام، به عرض عالى مى‌رساند همان گونه كه مستحضريد در اثر بارندگيهاى زياد، مناطقى از ميهن اسلامى من جمله در استان يزد شديداً آسيب ديده كه در نتيجه در اين استان حدود 350 خانه به طور كلى ويران و تعداد كثيرى نيز خسارت ديده‌اند كه نياز به بازسازى و مرمت دارند. اكنون جمعى از متدينين يزد مايل هستند قسمت وسيعى از منطقه سيلزده اين استان را به ياد شهيد بزرگوار انقلاب اسلامى مرحوم آيت اللَّه صدوقى- رضوان اللَّه عليه- از غير وجوه شرعيه، زير پوشش «بنياد صدوق» بازسازى كنند كه اين جانب موكول به رأى مطاع [و] نظر مبارك آن جناب نمودم، لذا تقاضا دارم نظريه و رأى مبارك را اعلام و اين جانب را به وظيفه شرعى و اخلاقى‌ام ارشاد فرماييد. بقاى وجود مبارك را از خداوند تعالى مسألت دارم.

و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته- محمد على صدوقى‌].

بسمه تعالى‌

جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محمد على صدوقى- دامت افاضاته‌

با تقدير و تشكر از مردم متدين يزد- ايّدهم اللَّه تعالى- كه به چنين عمل بسيار مهم خداپسندانه اقدام نموده‌اند، و با طلب رحمت براى شهيد بزرگوار مرحوم صدوقى‌


[1] در روزهاى دهه اول آذر 1365 بر اثر بارندگيهاى شديد و وزش طوفان در استانهاى جنوبى كشور و بخصوص در خوزستان، شيراز و بوشهر سيل جارى شد و تعدادى از واحدهاى مسكونى تخريب و به مزارع كشاورزان خسارات قابل توجهى وارد آمد. بارندگى ممتد و كم سابقه در استانهاى گرمسير كشور نظير استان يزد، به لحاظ بافت ساختمانى منازل در روستاها خساراتى به بار آمد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 171
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست