responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 160

كاخ سفيد مبدل به كاخ سياه بشود- گرچه هميشه بوده است- لكن اين متفرقه گويى و اضطرابى كه در كاخ سفيد پيدا شد و در طرفدارهاى امريكا، حكايت از عظمت مسأله مى‌كند يك مقام عالى رتبه- به قول خودشان- از امريكا به طور قاچاق و با تذكره جعلى وارد ايران مى‌شود، در صورتى كه ايران نمى‌داند چى است. به مجردى كه وارد مى‌شود و معلوم مى‌شود كه اين از مقامات امريكاست، ايران او را در يك جايى تحت نظر قرار مى‌دهد و محبوس مى‌كند و تمام حركات او را تحت نظر قرار مى‌دهد و او با هر كس خواسته است ملاقات كند، ملاقات نمى‌كند.

آنى كه ادعا مى‌كند كه اگر من به شوروى رفته بودم، رئيس شوروى سه مرتبه ديدن من مى‌آمد، گمان مى‌كند اينجا هم شوروى است! اينجا كشور اسلام است. اينجا نه كرملين قابل اين است كه ذكرى ازش بشود و نه كاخ سياه؛ اينجا كشور رسول خداست، اينجا كشور حضرت صادق است، اينجا پاسدارهاى ما شرافت دارند بر كاخ‌نشينها، اينجا بسيجيهاى ما و امت ما شرافت دارند بر تمام كاخ‌نشينهاى عالم و همه كسانى كه ادعاى پوچ خودشان را مى‌كنند و گمان مى‌كنند كه بايد عالم پيش آنها خاضع باشد.

آنهايى كه مى‌گفتند ما چه مى‌كنيم و چه مى‌كنيم و قطع رابطه مى‌كنيم و از اين مسائل مى‌گفتند، امروز معلوم شد كه با عجز و ناله در پيشگاه اين ملت آمده‌اند و مى‌خواهند كه رابطه برقرار كنند، مى‌خواهند عذر تقصير بخواهند و ملت ما قبول نمى‌كند. اين يك مسأله است، مسئله‌اى است كه از تمام پيروزيهاى شما بالاتر است. مسئله رئيس امريكا با آن همه به قول خودش جلال و جبروت، كسى را از مقامات عالى بفرستد به اينجا كه با مقامات اينجا ملاقات كنند و هيچ يك از آنها حاضر به ملاقات نشود. اين مسأله بزرگى است كه دنيا را منفجر كرده است و بايد هم بكند، كاخ سفيد را به عزا نشانده است و بايد هم بنشاند، مسأله مسئله مهم است.

هوشيارى، بيدارى و اقتدار ملت ايران‌

الآن تسابق مى‌كنند تمام كشورهاى بزرگ براى رابطه پيدا كردن با ايران، اين چى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 160
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست