responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 68

چطور مى‌گوييد كه چرا دولت نمى‌دانم چه نكرده، چه نكرده؟ شما مى‌فهميد كه كار دولت چى هست و تا كنون چه كرده است؟ شما مى‌دانيد كه كارهايى كه دولت در اين چند سال با همه اين فشارها كرده، عمقش از كارهايى كه در طول سلطنت فاسد پهلوى بوده است، بسيار بيشتر است. چى مى‌گوييد به جان اين دولت؟ دست برداريد، از خدا بترسيد، از غضب خدا بترسيد. شما خيال مى‌كنيد كه اگر دولت ساقط بشود، شما روى كار مى‌آييد؟ شما هيچ وقت نمى‌آييد روى كار. شما خيال مى‌كنيد به نفع اسلام اين حرف‌ها را مى‌زنيد؟ شيطان در لباس شما، در باطن شما اين حرف‌ها را مى‌زند و به ضرر اسلام دارد مى‌زند. دست برداريد از اين مسائل، كمك كنيد به دولت، كمك كنيد به اين دولتى كه دارد جان مى‌كند براى اسلام و براى كشور شما. چرا بايد هر روز نق بزنيد و هر روز هر جا فرصت پيدا مى‌كنيد يك چيزى بگوييد به ضد دولت، يا يك چيزى را هم منتشر كنيد به ضد دولت؟ اينها مسائلى است كه بايد توجه داده شود به ملت ما. بايد توجه كنند كسانى كه در بين ملت هستند، علماى اعلام كه در هر جا هستند بايد تذكر بدهند به اينها؛ بايد توجه بدهند به اينها كه شما با دست خودتان مى‌خواهيد خودتان را دفن كنيد.

بترسيد از آن روزى كه خدا غضب كند به ما و ما را دوباره در همان جهنمى وارد كند كه در سابق بوديم. شما يادتان رفته است كه سرتاسر ايران چه خبر بود از فحشا؟ شما نمى‌دانيد كه ما در تحت استعمار امريكا بوديم در اين چند سال آخر و قبلًا انگلستان؟

شما اين را نمى‌دانيد و يا مى‌دانيد و مى‌خواهيد دوباره او بشود؟ يا حسد داريد و مى‌خواهيد كه و لو خودتان كشته بشويد اين جمهورى هم، به هم بخورد؟

من نصيحت مى‌كنم به شما، من در يك همچو روز مباركى به شما يادآور مى‌شوم كه امام شما اين طور نبود، امام شما مصالح اسلام را رويهم رفته ملاحظه مى‌كرد، مصالح شخصى را ملاحظه نمى‌كرد؛ آن روزى كه مصالح عمومى اقتضا مى‌كرد تبعيت مى‌كرد.

آن روزى كه مصالح اسلام به اين بود كه خوارج را درو كند با شمشير، مى‌كرد. مشكلات را شما در نظر بگيريد؛ شياطينى كه از اطراف دنبال اين هستند كه يك چيزى پيدا كنند و در بوق‌ها بزرگش كنند در نظر بگيريد. چرا هر روز براى بوق‌هاى خارجى يك چيزى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 68
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست