responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 459

من از شماها مى‌خواهم كه هم يك خواستى كه يك نفر مسئول نسبت به شما دارد و هم يك خواستى كه خدا دارد، من از شماها مى‌خواهم كه بدون اينكه در ذهنتان خلجان، پيدا كند كه ارتش شايد مثلًا آن طورى كه منافقين مى‌خواستند بكنند شايد بشود، بدون خلجان به كار خودتان مشغول باشيد، قوى باشيد، ملت با شماست، ما همه با شما هستيم، و روحانيون با شما مختلطند. الآن مى‌بينيد كه در جمعيتى كه هستيد كه سابق سابقه ندارد در نظام هيچ جا كه اين طورى مربوط به هم باشند. هيچ نظامى اين طور نيست كه روحانيش و ارتشيش و سپاهيش و مردمش و اينها مخلوط به هم باشند كأنّه يك موجود هستند. الحمد للَّه الآن اين طورى هست، روحانيت اين طور است و من اميدوارم كه آقايان روحانيون بيشتر در جبهه‌ها بروند و بيشتر خدمت كنند به اينها و مى‌كنند و وظيفه شان هست.

ارتش حافظ اسلام و كشور اسلامى‌

و شما هم بدون اينكه در نظر بگيريد كه من چى هستم و او چيست، همه در نظر بگيريد خدا به ما وظيفه داده، وظيفه معين كرده، وظيفه خدايى را داريم عمل مى‌كنيم.

بدانيد كه اين سعادت دنيا و آخرت شما را ان شاء اللَّه حفظ خواهد كرد. و من اميدوارم كه شما همه توجه به اين معنا داشته باشيد و به وظيفه‌اى كه قانون براى شما معين كرده، به وظيفه‌اى كه اسلام براى شما معين كرده، به آن وظيفه عمل بكنيد. و شما و سپاه و سايرين دست واحد باشيد براى حفظ آبروى خودتان، براى حفظ اسلام، براى حفظ كشور خودتان، كشورى كه الآن الگو شده براى همه جا و بعدها به شما ملحق خواهند شد، ناچار ملحق خواهند شد، كشورهاى ديگر ملحق به شما خواهند شد. و اميدواريم كه يك انقلابى پيدا بشود. همين انقلابى كه در ايران پيدا شد در همه جا ان شاء اللَّه پيدا بشود، ان شاء اللَّه. و من اميدوارم كه همه‌تان مؤيد و موفق باشيد. و باز هم تاكيد مى‌كنم كه در ذهنتان نياورد كسى به اينكه ارتش مثلًا چطور است و ارتش كذا، آن حرف‌هاى سابق منافقين بود. اگر كسى يك همچو كلمه‌اى بگويد آن هم جزو منافقين است، و الّا كسى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 459
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست