responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 419

تغييرات يا تصرفات ناروا، و بالاخره رعايت احتياط من جميع الجهات ايجاب مى‌كنند كه اساسنامه ثبت‌شده رسمى در 8/ 2/ 1354 كه مؤسس مى‌گفته، اگر به آن عمل شود مورد رضايت من است (و طبق اسناد موجوده در پرونده حتى بعد از اساسنامه كرج در مقام عمل بر آن تكيه داشتند) مورد عمل قرار گيرد.

در اين اساسنامه، مصرف اصفهان است و هيأت امنا عبارت است از پنج مقام و دو شخص:

1- رئيس ديوان عالى كشور 2- استاندار اصفهان 3- مدير بانك ملى ايران 4- رئيس دانشگاه اصفهان 5- رئيس دادگسترى اصفهان. و دو نفر شخص كه فعلًا نيستند و سه مقام اول اتفاقاً در اساسنامه كرج هم ذكر شده‌اند، و چون دو شخص وجود ندارند، مطابق ماده ده اساسنامه پنج مقام، دو نفر را انتخاب مى‌كنند.

فقط چيزى كه لازم است اضافه شود اين است كه در ماده يازده كه اختيارات هيأت امنا ذكر شده، گفته شده كه: «اختيار انحلال مؤسسه و تغيير نحوه مصرف را ندارند».

بايد اضافه شود كه: «اختيار تغيير پنج مقام هيأت امنا را نيز ندارند» تا پيشگيريهاى لازمه انجام شده باشد. و ضمناً چون بسيارى از رقبات مؤسسه تصرف شده، هيأت امنا با نفوذ خود بايد رقبات از دست رفته را برگردانند تا رضايت مؤسس و وارث و رضايت خدا حاصل گردد. اين است نظر و تشخيص مخلص. اجرا و تنفيذ آن بسته به امر مبارك است. و السلام عليكم- حسينعلى منتظرى‌].

بسمه تعالى‌

با تشكر از زحمات مرحوم حجت الاسلام و المسلمين آقاى خادمى‌ [1]- رحمة اللَّه عليه- و با تشكر از كليه حضرات آقايان كه با تصويب اين جانب، مؤسسه همدانيان را اداره نمودند و در اين راه كوشش نموده و اموال را حفظ نمودند، و در اين امر خير به اسلام خدمت كردند. اكنون كه پس از بررسى طولانى، مفاد وصيتنامه و وقفنامه مشخص شده است، لازم است به همان نحو كه در ورقه مرقوم شده است عمل شود. و السلام عليكم.

21 آبان 64/ 28 صفر 1406

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌


[1] آقاى سيد حسين خادمى، از علماى معروف و رئيس پيشين حوزه علميه اصفهان‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 419
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست