responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 392

بدرخشد تا همه نيروهاى انقلابى و كافه مردم فداكار ما با اميد و نشاط به حمايت آن برخيزند و حضرت امام هم بر اين نكته تأكيدى فراوان دارند بنا بر اين چنانچه دولتى فاقد چنين امتياز بوده و يا خداى نخواسته نكاتى منفى داشته باشد ضربه‌اى به انقلاب وارد خواهد آمد.

2- اكنون ملت و كشور ما يكى از بحرانيترين مواقع تاريخى را مى‌گذراند. اشتعال دامنه جنگ و خطر ضربهيابى مخازن نفتى، تهديدات نظامى امريكا، فشارهاى شديد اقتصادى، توطئه‌هاى خطرناك سياسى و تحريكات ضد انقلاب از عوامل مهمه‌اى است كه فشار طاقتفرساى آن بر دوش مردم صبور و مظلوم ما سنگينى مى‌كند و تغيير دولت كه متأسفانه به قرار مشهود مستلزم تغييرى عظيم در سطح كشور خواهد بود، تزلزلى شديد در اركان دولت و اداره كشور به وجود خواهد آورد كه مسلماً عواقبى وخيم در بر دارد.

3- آنچه متأسفانه مشهود است جريانى خاص و گسترده و طيفى معلوم و مشخص، تغيير دولت را حمايت و همراهى مى‌كند كه در صورت موفقيت ممكن است نيروهاى فراوان انقلابى كنار گذاشته شوند و يا به كنار روند و بحران و خسران فراوان در سازمان اداره مملكت كه اكنون قشرهاى مؤمن و انقلابى ارزنده‌اى در متن آن مشغول خدماتى صادقانه‌اند پديد آيد.

4- مردم محروم و پر توان و صبور ما با معرفى دولتى جديد به طور طبيعى توقعات و انتظاراتى خواهند داشت و چون دولت جديد فاقد امكاناتى تازه و گسترده است موجبات يأس مردم فراهم خواهد شد.

5- چون دولت جديد تجربه و تلاش و امكانات فراوانترى ندارد و از داشتن اكثريتى قاطع در مجلس و بين مردم برخوردار نيست به موفقيتهاى لازم دست نخواهد يافت و در نتيجه كشور دچار بحران مى‌شود.

6- آنچه صادقانه به عنوان نمايندگان مردم دريافته و معروض مى‌داريم اين است كه دولت آقاى مهندس موسوى با وجود مشكلات فراوان داخلى و خارجى و على رغم جوسازيها و ايجاد موانع و ناهماهنگيهاى عمدى دولتى موفق بوده است و اين حقيقت را شخص حضرت امام و مسئولان مهم و متعهد كشور و نهادهاى انقلابى و مردم آگاه درك كرده‌اند و تعويض چنين دولتى در اين موقعيت حساس مغاير با مصالح مملكت و ملت است.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 392
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست