responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 370

واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبى‌ [1] و تمايلات سرّى تا اعمال مُعلن‌ [2] و مخفى مى‌گذرد، در حضور حق است و چيزى را نتوان از او- جل و علا- پنهان كرد، هر چند از خلق خدا پنهان باشد. و بايد توجه نمايند كه در مقامى هستند كه يك جمله او گاهى مؤمنى را ساقط كرده و متعهدى را از بين مى‌برد، و يا غير صالحى را به مقامى كه شايسته آن نيست مى‌رساند؛ گاهى يك سخنرانى او، جمهورى اسلامى و كشور را نور مى‌بخشد و گاهى بعكس.

مقام خطير است و خطر بزرگ، به خدا بايد پناه برد و از او استمداد كرد. همه دست‌اندركاران- بويژه رئيس جمهور- بايد از چاپلوسان دغلباز و زبان بازان حيله‌گر بر حذر باشند و مشاوران خود را از اشخاص سابقه‌دار كه تعهدشان قبل از انقلاب مشهود بوده است، انتخاب كنند. بسا كه منحرفان و منافقان، خود را با ظاهرى آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و كشور اسلامى صدمه زنند.

شما اى رئيس جمهور محترم و ديگر متصديان امور كشور! مى‌دانيد كه قدرتمندان شرق و غرب خصوصاً امريكاى بازيگر، مارهاى زخم برداشته از جمهورى اسلامى هستند كه از اول انقلاب به هر حيله ممكن دست زدند؛ از حمله نظامى‌ [3] گرفته تا طرح كودتا، [4] و از ترور شخصيتها تا به آتش كشيدن مزرعه‌ها و مغازه‌ها، و از انفجارات كور در كوچه‌ها و خيابانها تا دزدى و تجاوز.

و از همه بدتر و بالاتر تبليغات دامنه‌دار از اول انقلاب تا امروز است، كه براى تضعيف روحيه ملت مقاوم و رزمندگان عزيز به هر نوع دروغ و تهمتى متشبث شدند، ولى بحمد اللَّه نه تنها هيچ يك از تيرهاى آنان به هدف نرسيد، كه نتيجه معكوس داد. اكنون از چنين مارهاى زخم‌خورده‌اى نبايد غافل بود. چه بسا، با نفوذ عُمال سرسپرده داخلى در


[1] آنچه بر دل گذرد از احكام طريقت‌

[2] علنى، آشكار شده‌

[3] حمله نظامى امريكا به طبس در ارديبهشت سال 1359

[4] كودتاى نافرجام نوژه تير ماه سال 1359.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 370
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست