responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 311

مسئله دادستانى كه همه مى‌دانيد از امور بسيار مشكل و حساس است، و آقاى صانعى كه مردى فاضل و عالم است و سالها او را از نزديك مى‌شناسم و او را عنصرى فعال و خوب مى‌دانم، تا به حال اين سمت را داشتند كه از زحمات ايشان تشكر مى‌كنم.

منتها اخيراً خسته شدند و به خاطر همين خستگى مدتهاست كه تصميم داشتند كنار بروند و ما مى‌خواستيم باشند و ايشان از اين سمت استعفا دادند كه پذيرفته شد. با جناب آقاى موسوى خوئينى‌ها هم آشنا هستم و ايشان را مى‌شناسم و البته بعضى از آقايان هم ايشان را از هر جهت مى‌شناسند، از جهت علمى كه مورد تأييد بعضى از رجال و علماى علم هستند و از نظر تعهد هم كه من خود، ايشان را خوب مى‌شناسم. ايشان كارهاى مهم را خوب انجام مى‌دهند و مرد فعالى است.

اميدوارم همه با هم تفاهم داشته باشيد. امروز همه ما محتاج تفاهم هستيم و همه ما بايد با هم باشيم، چرا كه اگر اختلاف كنيم استفاده‌اش را ديگران مى‌برند.

ان شاء اللَّه آقاى موسوى خوئينى‌ها با سعادت و سلامت كارشان را كه چنين كار مهمى است، خوب انجام دهند. به هر صورت صلاح ديدم كه به جاى آقاى صانعى براى چنين منصب بزرگى، ايشان باشند، و ايشان محتاج‌اند تا همه شما او را همراهى كنيد. و اميدوارم بين ايشان و شوراي عالى قضايى و شما آقايان، تفاهم كامل باشد تا كشورتان به پيش رود و قضاياى مهم را بتوانيد حل كنيد. و از خداوند متعال توفيق و سعادت همه آقايان را خواستارم.

[آقاى موسوى اردبيلى گزارشى از پيشرفتها و تلاش براى اسلامى شدن ديوان عالى كشور را به استحضار امام رسانيد. سپس امام خمينى فرمودند:].

اميدوارم همه آقايان موفق شوند به گونه‌اى عمل كنند كه كشورشان يك كشور نمونه اسلام شود و ان شاء اللَّه اسلام در تمام كشورها پرتوافكن گردد. مهم و عمده ملتها هستند كه بحمد اللَّه نسبت به اسلام گرايش پيدا كردند، امروز اسلام به صورتى در كشورها نفوذ كرده است كه آنها هم كه مسلمان واقعى نيستند در ظاهر ناچار مى‌خواهند قوانين اسلامى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 311
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست