responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 177

تشويق مى‌كنند و به آنان كمكهاى تسليحاتى و تبليغاتى مى‌كنند. تعجب از سازمانهاى عريض و طويل بين المللى است كه گاه با گفتار و گاه با سكوت خود از اينان پشتيبانى مى‌كنند. بايد ملتهاى مظلوم چشم اميدى به اينان نداشته و بدانند كه آنها جز در خدمت زورگويان و قدرتمندان نيستند و ابرقدرتها جز در پى مطامع خود نمى‌باشند. اين ملتهاى مستضعف هستند كه بايد در مقابل ظالمان و جنايتكاران قيام كنند و با اتكا به خداى تعالى از هيچ قدرتى نهراسند و دست ستمكاران را قطع نمايند. ملت شريف عراق لازم است به ملت ايران و لبنان و فلسطين بپيوندد كه خواب را از چشم عفلقيها و صهيونيستها و هواداران آنان بريده و جهان را در چشم آنان تيره و تار نموده‌اند. قواى مسلح قدرتمند ايران آن چنان سيلى به روى سياه صدام زده است كه جنون‌آميز دست و پاى خود را گم كرده و به هر جنايتى دست مى‌زند و نسل و حرث را به آتش مى‌كشد.

ان شاء اللَّه تعالى در موقع مقتضى سيلى نهايى را خواهد خورد و كشور عزيز عراق و ايران از شرّ او نجات خواهد يافت.

اين جانب به ملت عراق و بيت معظم مرحوم آيت اللَّه حكيم- رحمة اللَّه عليه- و فرزند شجاع او، حجت الاسلام سيد محمد باقر حكيم، اين مصيبت جانسوز و ساير مصيبتهاى وارده به ملت شريف عراق را تسليت عرض مى‌كنم. چنانچه مصيبتهاى وارده به ملت مسلمان لبنان را خصوصاً مصيبتهاى انفجارهاى اخير را كه موجب شهادت و جراحت جمع كثيرى از برادران و خواهران عزيز ما گرديد، به ملت لبنان خصوصاً علماى اعلام تسليت مى‌گويم و از خداوند تبارك و تعالى براى همه شهداى در راه حق خصوصاً شهداى اخير عراق و لبنان طلب رحمت مى‌نمايم.

اخيراً بايد متذكر شد كه اين كوردلان كه جز امور مادى و شهوات حيوانى از همه چيز غافلند، ملت شريف ما را نشناخته و گمان مى‌كنند با شهادت فرزندان عزيز ما مى‌توانند آنان را از راهى كه انتخاب نموده‌اند كه آن جز اسلام عزيز نيست، منصرف يا سست نمايند.

ملت بزرگ ايران در اين چند سال كه از جنايات شرق و غرب رنج مى‌برد و عزيزان‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 177
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست