responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 149

و اجتناب ناپذير است، مگر آنكه در كارهاى ظالمانه خود تجديد نظر كنند. ايران در هيچ يك از اين انفجارها دخالت نداشته است؛ و مسئولين جمهورى اسلامى اين مطلب را بارها تذكر داده‌اند.

اكنون تذكراتى و لو تكرارى مى‌دهم: فَإِنَّ الذِّكْرى‌ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ. [1] 1- امروز جنگ اصلى‌ترين مسئله كشور است. ملت عزيز بايد توجه داشته باشد كه در كشورى زندگى مى‌كند كه بيش از چهار سال است كه در جنگ به سر مى‌برد و شهداى بزرگ تقديم اسلام و انقلاب نموده است و اكثر نارساييها به مناسبت تحميل جنگ از طرف ابرقدرتها بر ماست. امروز اسلام در مقابل تمامى كفر است و با كوچكترين درنگ در اين امر حياتى چنان ضربه‌اى خواهيم خورد كه جبرانش به اين زوديها ميسر نمى‌شود.

بايد شور و شوق دفاع از ميهن اسلامى و اسلام را در تمامى قلبها زنده نگه داشت. امروز قواى محترم مسلح كه حافظ حدود و ثغور كشور هستند و حافظ نظم در داخل، از شهرها و روستاها گرفته تا راههاى مواصلاتى بين آنها و از دفاع از كشور در جبهه‌ها تا دفاع از مظلومان و بالاخره قواى نظامى و انتظامى و مردمى كه تشكر و قدردانى از آنان در قدرت قلم قاصر نيست، وظيفه‌هاى مهم و مشكلى دارد. و بحمد اللَّه تعالى با تحولى كه با عنايات خاصه حق تعالى و دعاى صالحان بويژه عبد صالح- روحى فداه- كه براى قاطبه ملت بويژه جوانان عزيز حاصل شده، اميد واثق است كه كشور اسلامى را از آسيب متجاوزان قدرتمند و منحرفان سرسپرده نگهدارى و پاسدارى نمايند. عزيزانى كه در جبهه‌ها در دفاع از اسلام و كشور اسلامى سر از پا نمى‌شناسند و جهات معنوى و عرفانى آنان را و عمق ارزش آن را جز خداى تعالى كسى نمى‌داند و راهى براى امثال نويسنده بر آن نيست، بايد هر چه بيشتر به نصرت حق تعالى اعتماد كنند؛ كه قدرتهاى امكانى در مقابل نصر الهى ناچيز است. عزيزان من، شما پيروز و منصوريد چه در راه حق تعالى به نصرت ظاهرى برسيد و چه شهيد و معلول و اسير شويد. حق تعالى با شماست و دست تواناى‌


[1] بخشى از آيه 55 سوره ذاريات: «بدرستى كه تذكر و يادآورى به مؤمنان سود رساند».

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 149
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست