responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 6

دست ابرقدرت‌هاى چپاولگر از كشور اسلامى شما، آنان و وابستگان به آنها ماهيت اسلام و قدرت الهى آن را لمس نمودند، و چون افعى زخم خورده در كمين نشسته‌اند كه از هر راهى بتوانند خود يا به وسيله پيروان از خدا بى‌خبر خود اين نظام الهى را از مسير خود منحرف نمايند. و بالاترين انحراف، كه منجر به انحراف تمام ارگان‌ها مى‌شود، انحراف رهبرى است، كه امروز شما نقش اول آن را داريد. شما ديديد و شنيديد كه با اصل پنجم قانون اساسى چه مخالفت‌ها شد و چه جار و جنجال‌ها بپا كردند، و بحمد اللَّه تعالى موفق نشدند مأموريت خود را انجام دهند. و اخيراً با همين تعيين خبرگان نيز مخالفت كردند و سمپاشى نمودند، و بحمد اللَّه با شكست مواجه شدند.

و امروز هم شما نبايد از كيد ساحران و وسوسه خَنّاسان‌ [1] غافل باشيد. راه خود را با قدرت الهى و تعهد به اسلام بزرگ و قوت ايمانى و روحى ادامه دهيد؛ و به هيچ چيز الا مصالح اسلام و مسلمين فكر نكنيد. و در اين صورت خداوند تعالى پشت و پناه شماست.

لازم است به رهبر محترم آتيه، يا شوراى رهبرى، تذكرى برادرانه و مخلصانه بدهم:

رهبر و رهبرى در اديان آسمانى و اسلامِ بزرگ چيزى نيست كه خودبخود ارزش داشته باشد، و انسان را خداى نخواسته به غرور و بزرگ‌انديشىِ خود وادارد. آن همان است كه مولاى ما، على بن ابي طالب، درباره آن گوشزد فرموده است. اساساً انبياء خدا- صلوات اللَّه و سلامه عليهم- مبعوث شدند براى خدمت به بندگان خدا، خدمت‌هاى معنوى و ارشادى و اخراج بشر از ظلمات به نور، و خدمت به مظلومان و ستمديدگان و اقامه عدل، عدل فردى و اجتماعى.

شما كه خود را پيروان اصحاب وحى و اولياء عظيم الشأن مى‌دانيد و بحمد اللَّه هستيد، خود را جز خدمتگزار به ملت‌هاى ستمديده ندانيد. و بايد بدانيد كه تبهكاران و جنايت‌پيشگان بيش از هر كس چشم طمع به شما دوخته‌اند، و با اشخاص منحرفِ نفوذى در بيوت‌ [2] شما، با چهره‌هاى صد در صد اسلامى و انقلابى، ممكن است خداى نخواسته‌


[1] وسوسه گران نهانى‌

[2] جمع بيت: خانه.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 6
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست