responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 48

خوشه‌اى در گيلان‌غرب به كار برده‌اند، اين كارها موجب مى‌شود تا هم به جناياتشان افزوده شود و هم به خساراتى كه بايد بپردازند؛ و به فرض كه بماند- كه اين فرض هم صحيح نيست- بايد از عهده تمامى اينها برآيد، و آنهايى كه او را همراهى مى‌كنند بايد به محاكمه كشيده شوند و آن روز دور نيست.

مجامع بين المللى در خدمت قدرتهاى بزرگ، نه مظلومين‌

امريكا و امثال آن كه ادعاى بيطرفى مى‌كنند و معلوم است كه در جنايات شريكند چه جوابى دارند؟ مجامع بين المللى و حقوق بشر، اين دست نشاندگان امريكا و ابرقدرت‌ها، از اين جناياتى كه به بشريت وارد شده است، مى‌گذرند. افرادى كه آمدند و ديدند كه چه جناياتى صدام كرده است و تصديق كردند و گزارش دادند، پس چرا مجامع بين المللى هيچ نگفتند؟ اصلًا مجامع بين المللى لفظى است در خدمت قدرت‌هاى بزرگ، نه در خدمت مظلومين و محرومين. هر ملتى بايد خودش در مقابل جنايات بايستد، و ايران ثابت كرد كه در مقابل جنايات قدرت‌ها ايستادگى مى‌كند. مردم ما در مقابل آن رژيم جنايتكار ايستادند و بيرونش كردند و سستى نكردند. امروز هم مردم ما در مقابل اين جنايات سستى نخواهند كرد. اين جنايات، مردم و دولت را مصمم‌تر و مستحكم‌تر خواهد كرد و مى‌فهمند كه در مقابل يك چنين جنايتكارى چه مسئوليتى دارند. ملت ايران توجه كنند كه براى اسلام خدمت مى‌كنند و اولياى اسلام شهداى بزرگى را تقديم خدا كرده‌اند.

اهميت و حساسيت كار وزارت امور خارجه‌

اما قضيه وزارت خارجه، اين وزارتخانه از ساير وزارتخانه‌ها حساسيت بيشترى دارد براى اينكه سر و كارش با تمام ممالك دنياست. خدمت كردن شما مسلم است براى اينكه، كشور خودتان است. قبلًا كشورى بوده است وابسته به غرب و شرق و تحت ستم و آسيب خارجى‌ها و داراى تبليغات شاهنشاهى. در چنين كشورى معلوم است كه كار وزارت امور خارجه‌اش چه مشكل و سنگين است، ولى همت مردان مصمم هر كار

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 48
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست