responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 471

سَخَط خالق مبتلا نشوند. و در حقيقت مجريان عدل الهى باشند. و اين رويّه از همه كس مطلوب است و از كسانى كه در جايگاه حساس واقعند مطلوبتر. و شما نمايندگان محترم مى‌توانيد با يك رأى خود خدمت ارزشمندى به خدا و خلق نماييد، و بالعكس؛ و مى‌توانيد يك خطر بزرگ را از كشور و اسلام رفع كنيد و بالعكس. حركت در راه حق و عمل به آن، خود تفكر آزاد و ذكر خداست كه موجب طمأنينه است.

و) اگر بخواهيد بى‌خوف و هراس در مقابل باطل بايستيد و از حق دفاع كنيد و ابرقدرتان و سلاحهاى پيشرفته آنان و شياطين و توطئه‌هاى آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از ميدان به در نكند، خود را به ساده زيستن عادت دهيد و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد. مردان بزرگ كه خدمتهاى بزرگ براى ملتهاى خود كرده‌اند اكثر ساده زيست و بى‌علاقه به زخارف دنيا بوده‌اند. آنها كه اسير هواهاى پست نفسانى و حيوانى بوده و هستند براى حفظ يا رسيدن به آن تن به هر ذلت و خوارى مى‌دهند؛ و در مقابل زور و قدرتهاى شيطانى خاضع، و نسبت به توده‌هاى ضعيف ستمكار و زورگو هستند. ولى وارستگان به خلاف آنانند. چرا كه با زندگانى اشرافى و مصرفى نمى‌توان ارزشهاى انسانى- اسلامى را حفظ كرد. جوانان ايران و زنان و مردان كه در زمان طاغوت با تربيت طاغوتى بار آمده بودند هر گز نتوانستند با قدرت طاغوتى مقابله كنند.

ولى آن گاه كه به دست تواناى حق- جل و علا- به انسان انقلابىِ دور از علايق شيطانى متحول شدند آن قدرت عظيم را سركوب كردند. دستهاى جنايتكارى كه جوانان عزيز را در رژيم سابق به مراكز فساد كشاند و از انسانهاى آزاد، عروسكهاى مصرفى تراشيد انگيزه و نقشه‌شان اين بود كه هر خيانتى كه در كشور واقع مى‌شود و هر چه به سر ملت و ذخاير ارزنده آن مى‌آيد و هر چه زنجيرهاى استعمار به دست و پاى مردم محكمتر مى‌شود، در مقابل بى‌تفاوت باشند يا به حمايت همان رويّه برخيزند. امروز هم قشر فعال در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها همان طبقات محروم ساده زيست هستند. و در بين آنان از آن وابستگان و دلبستگان به علايق دنيا اثرى نمى‌بينيد.

خداوند همه ما را از اين قيدهاى شيطانى رها فرمايد تا بتوانيم اين امانت الهى را به‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 471
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست