responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 413

ايران به همان طورى كه اين دفعه آمدند پاى صندوقها، اين دفعه ديگر هم بيايند و آراء خودشان را در صندوقها بريزند، و قدر اين آزادى را بدانند كه تحت تأثير هيچ كس نبودند و احدى در سرتاسر ايران الزام نكرده است كسى را كه رأى به اين بده يا به او بده. الزام به رأى دادن هم نكرده است، لكن تكليف شرعى گفته است.

متأثر نشدن از القائات دشمنان‌

ما اگر مى‌گوييم، تكليف شرعى مى‌گوييم، و الّا نه اين است كه ما الزامشان بكنيم. اين مكلفند شرعاً به اينكه حفظ بكنند جمهورى اسلامى را، و حفظ به اين است كه در صحنه باشند، و حفظ به اين است كه اختلافات نداشته باشند، و حفظ به اين است كه مبادا آن كسى كه فرض كنيد كه برده است باصطلاح برود به رخ او بكشد، آن كسى كه نبرده است خيال كند كه يك چيزى از دستش رفته است. اين حرفها نيست در كار. چيزى نيست اصلش. اسلام است، اسلام در دست همه شما هست شما مى‌خواستيد آنجا خدمت بكنيد نشد حالا در جاى ديگر خدمت مى‌كنيد. مى‌خواستيد در مجلس خدمت كنيد نشد حالا در دولت خدمت مى‌كنيد، حالا در پستهاى ديگر خدمت مى‌كنيد، حالا در مدرسه خدمت مى‌كنيد، حالا مشغول به [تدريس‌] مى‌شويد. من اين امر را كه عرض مى‌كنم از همه ملت تقاضا مى‌كنم كه مبادا تحت تأثير اين عناصرى كه الآن در كار هستند و مى‌خواهند القاء اختلاف بكنند، تحت تأثير اينها واقع بشويد. و همه برادر هم هستيد و برادروار با هم باشيد، و اگر چنانچه در انتخابات اشتباهاتى شده يا فرضاً تقلبى شده است، خوب، مواردى هست كه رسيدگى مى‌شود و شوراى نگهبان هم يا ابطال مى‌كند يا فرض كنيد بعضى صندوقها را يا اصل انتخابات را. يك مسئله عادى است كه در همه جا هست و اين امر مهمى نيست. من اميدوارم كه آقايان با كمال اخلاص اين دفعه هم وارد بشوند و آراء خودشان را بريزند. و اين مبعثى كه نورش به همه عالم رسيده است، در صورتى كه نتوانستند آن طورى كه مى‌خواستند بشود ما دنبالش باشيم كه زحمات انبيا را حفظ كنيم.

و نگذاريم كه خداى نخواسته، آن زحمتى كه تا حالا در ايران كشيده شده است و بحمد اللَّه به قدرت خودش رسيده است ايران، و الآن در همه دنيا مطرح است و تنها چيزى كه‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 413
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست