responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 381

نيست. تبليغات كه هر كس كرده است در موارد خودش يك حدودى دارد، مى‌كند. آنجا ديگر جاى اين حرف نيست كه آنجا بايستند و بگويند فلانى خوب است، فلانى بد است. اين حرفها همه‌اش بايد جلوگيرى بشود تا ان شاء اللَّه يك انتخابات خوبى داشته باشيم. و من اميدوارم كه موفق بشويد در اين امر، و مردم هم حاضرند در انتخابات، حاضر مى‌شوند در انتخابات، براى اينكه مردم، كشور را حالا از خودشان مى‌دانند و مى‌دانند كه سرنوشت كشور با انتخابات است. اين طور نيست كه حالا بگويند ما انتخاب كنيم براى كى. انتخاب مى‌كنند براى خودشان. پيشتر اين حرف بود كه خوب، به ما چه ربط دارد انتخابات، به ما كارى ندارند، آنها به مصالح ما كارى ندارند. اما امروز اين حرف نيست، مردم شركت مى‌كنند و من اميدوارم كه هر چه بيشتر شركت بكنند در انتخابات. اين وظيفه‌اى است الهى، وظيفه‌اى است ملى، وظيفه‌اى است انسانى، وظيفه‌اى است كه ما بايد عمل به آن بكنيم، همه‌مان بايد در انتخابات شركت بكنيم. شما بايد در حسن جريان انتخابات جديت بكنيد، و مردم هم ان شاء اللَّه وارد بشوند و رأى بدهند. و شما منتظر اين نباشيد كه انتخاباتى كه مى‌كنيد بعدها به شما چيزى نگويند، و لو مى‌گويند اين معلوم است، يعنى به شما نه، به همه مى‌گويند، «نه، انتخابات چيزى نبود و مردم هم نرفتند و مردم چه نكردند» و از اين مسائل گفته مى‌شود، لكن ما بايد راه خودمان را پيش بگيريم.

ميزان و معيار در موفقيت‌ها

يك مسئله ديگر اين مسئله جنگ است كه من يك نكته را مى‌خواستم عرض كنم به آقايان و مردم هم بدانند اين نكته را. ميزان در اينكه جنگ ما خوب است يا بد، تبليغاتى است كه در خارج مى‌شود. هر جا هر چه بيشتر تبليغ بر ضد مى‌شود، معلوم مى‌شود كه اينجا زيادتر است. مثلًا در آنجايى كه در طول اين مدت آنجاهايى كه ما بيشتر- مثل خرمشهر- كه بيشتر از جاهاى ديگر ما پيروزى داشتيم، آنجا بيشتر تبليغات مى‌كردند.

من امروز وقتى ملاحظه مى‌كنم مى‌بينم از هميشه الآن بيشتر تبليغات بر ضد مى‌شود- از هميشه- مثلًا در رأس اخبار، هيچ وقت بنا بر اين نبود. آن وقت دروغهايى كه در آنجاها گفته مى‌شود اينكه اين ايرانيها چطور شدند، اينها از بين رفتند، دور و برشان را گرفتند،

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 381
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست