responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 346

نزد خدا و نسلهاى آينده مسئول و محكوم خواهيد شد.

و به ملت عزيز و توده‌هاى ميليونى ايران عرض مى‌كنم كه هيچ انقلابى بدون شهادت خواهى و فداكارى و سختى و گرانى و فشارهاى مادى موقت تحقق نيافته، و پس از اين نيز تحقق پيدا نخواهد كرد. ولى با مقايسه با انقلابهاى ديگر، هيچيك از انقلابها چون انقلاب اسلامى ايران براى محتواى اسلامى خود، كه توده‌هاى اسلامى را به دنبال خود كشيد و به دنبال آن ساير هم ميهنان همچون اقليتهاى مذهبى به ميدان آمدند و ملت بحمد اللَّه تعالى با يكپارچگى به پيروزى رسيد، پيروزى آن چنانى‌اى كه جهان را تكان داده است و موج آن سراسر جهان را فرا گرفته است كم ضايعه‌تر و پرثمرتر نبوده است. و اگر هيچ نبود جز مطرح شدن اسلام در جهان و به عزا نشاندن ابرقدرتها و ستم‌پيشگان، براى ملت عزيز افتخارى بزرگ كسب گرديده بود. و اكنون براى حفظ اين افتخار بزرگ صبر و بردبارى و كوشش و مجاهده لازم است. و شما بحمد اللَّه تعالى تا كنون به تكليف اسلامى و ملى و ميهنى خود به طور شايسته عمل نموده‌ايد؛ و ان شاء اللَّه تعالى از اين پس نيز عمل خواهيد كرد.

و به آن دسته از تحصيلكردگان و روشنفكران و دانشمندان كه به مرض غرب و شرق‌زدگى مبتلا نيستند و حاضر نيستند شرف اسلامى، ملّى و ميهنى خود را فداى اميال قدرتمندان كنند، يا در راه لذات و شهوات زودگذر فدا نمايند، عرض مى‌كنم همت بگماريد كه قلم و بيان خويش را براى تعالى اسلام و كشور و ملت خود به كار گيريد؛ و با توده‌هاى محروم همصدا و همدست شويد، كه آزادى از چنگال شرق و غرب را كه امروز نصيبتان شده حفظ كنيد. و در اين خدمت از هيچ كوششى و مجاهده‌اى دريغ ننماييد، كه براى هيچيك از ملتهاى جهان اين فرصت نبوده است؛ و يا براى كمتر ملتى اين فرصت پيش آمده است. خداوند همه ما را توفيق شناخت وظيفه عنايت فرمايد.

12- دست گناهكارمان را به سوى خداوند بخشنده بلند مى‌كنيم، و از درگاه مقدسش عاجزانه استدعا مى‌كنيم كه ما را لحظه‌اى به خود وامگذارد؛ و سايه عنايت خود را بر سر مسلمين جهان بويژه ملت ايران مستدام بدارد. ما مى‌دانيم كه بى‌نظر رحمت آن وجود

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 346
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست