responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 344

مأموران، تا پايدار و محل مجازات، برخوردار باشند. و شوراي عالى قضايى و ستاد پيگيرى در بررسى وضع زندانيان تسريع نمايند. و هر كس استحقاق عفو دارد به فوريت معرفى نمايند تا عفو شوند و به زندگى آزاد خود ادامه دهند، و ان شاء اللَّه عضو فايده‌بخش و فعال براى ميهن خود گردند.

10- از هموطنانى كه خارج كشور هستند و مى‌توانند براى كشور خود خدمت و به ملت مظلوم خود كمك كنند، چه اطباى محترم و چه متخصصان در رشته‌هاى مختلف و چه ديگران، تقاضا دارم كه قدرى به حال ملتى كه در طول تاريخ گرفتار رنج و زحمت بوده‌اند و زير بار ظلم ستمكاران كمرشان خميده شده است بينديشند، و ببينند كه آيا وجدان بيدار و شرافتمند ايرانى به آنها اجازه مى‌دهد كه با خيالهاى باطل و تبليغات دروغين راديوها و مطبوعات خارجى، كه همه دشمن ميهن و ملت شمايند، و با شايعه افكنيهاى منافقين و سلطنت طلبان، كه جز سود خود و امريكا را در نظر ندارند و مى‌خواهند كشور را چون رژيم ستمشاهى به دامن امريكا بيفكنند، در خارج وطن خود بنشينند و به كشورهاى دشمن خود و وطنشان و دينشان خدمت كنند و صداى مظلوميت همكيشان و هموطنانشان را بشنوند و بى‌تفاوت باشند و در غم و رنج آنها شركت نكنند؟ آنچه در خارج از رسانه‌هاى گروهى مى‌شنويد چيزى جز تبليغات بى‌اساس نيست. بياييد و از نزديك ببينيد كه ملت و كشور شما آزادى و استقلال خود را يافته و دست غارتگران را كوتاه كرده و مقدرات خود را خود به دست گرفته است؛ و از وابستگى سياسى و نظامى و فرهنگى بكلى خارج، و در بعد اقتصادى نيز به سوى خودكفايى پيش مى‌روند. بياييد و تحولى را كه در تمام قشرها پيدا شده است ببينيد.

بياييد و خدمتهايى را كه در اين چند سال به محرومان تاريخ شده است ببينيد. و توجه كنيد كه با همه گرفتارى كه دولت و ملت به آن مبتلا بود، همچون نفسِ انقلاب و پيامدهاى آن، و جنگ افروخته شده از جانب قدرتهاى بزرگ و كوچك، و شرارتها و خيانتهاى گروهها و گروهكهاى داخلى، و فشارهاى كمرشكن از قبيل محاصره اقتصادى و تحريمها، و تبليغات رسانه‌هاى گروهى جهان، و هجوم آوارگان جنگ و تبعيدهاى حزب بعث و آوارگان افغانى، توانستند اين‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 344
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست