responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 34

بگويد يا نسبت به اسرائيل يك كلمه‌اى بگويد، اين جرأت را نداشته باشيد و بخواهيد كه كشور ايران حجاج، صد هزار نفر حجاج خودش را نفرستد آنجا؟- حجاج- ايران تمام حجاجش را مى‌فرستد يا اصلًا نمى‌فرستد. من به حكومت حجاز نصيحت مى‌كنم كه اين طور با مسلمين رفتار نكنند و اين طور طرفدار دشمن‌هاى اسلام و دشمن‌هاى بيت اللَّه الحرام نباشند. من نصيحت مى‌كنم كه تا دير نشده به خود آيند. نگذارند يك وقت كه وقت گذشته است آن وقت عذرخواهى كنند؛ حال صدام را مشاهده كنند. صدام- از همه حكومت عراق- از همه حكومت‌هاى منطقه قويتر بود، و امروز همچو ذليل شده است كه نمى‌داند چه بكند و دست گدايى به اين ور و آن ور دراز مى‌كند و فايده ندارد.

هشدار به كشورهاى منطقه در مساعدت با صدام‌

من به حكومت‌هاى اطراف خليج و به حكومت‌هاى منطقه هشدار مى‌دهم كه دست از مخالفت با ايران و مساعدت با صدام بردارند. دست بردارند كه اين حزب بعث از بين برود و حكومت عراق به دست مسلمانها اداره بشود و ايران همان طورى كه به دست خود مردم اداره مى‌شود عراق هم اين طور باشد، و حكومت اسلامى براى همه شيوخ منطقه بهتر است از يك قدرت پوشالى امريكا.

بايد تجديد نظر بكنند در حرفهاى خودشان. ننشينند در كاخ‌هاى بزرگ خودشان و خيال كنند كه حالا كه در كاخ هستيم پس به ايران هم مى‌توانيم چه بكنيم. خدا نكند كه امسال حجاج ايرانى نروند به مكه، و خدا نكند كه اين اسباب اين بشود كه اسلام و مسلمين انفجار در آنها حاصل بشود، و ديگر نه از شيخى وجود پيدا بشود و نه از بستگان امريكا. به خود آييد و توجه كنيد كه اين قضيه، قضيه اسلام است، مخالفت صريح با قرآن است. [1] آن كه مخالفت صريح با قرآن بكند چطور مى‌تواند حكومت اسلامى داشته باشد و كليددار مكه باشد؟ بنا بر اين، من باز هم از باب اينكه مى‌خواهيم با همه مسلمين، با همه دولت‌ها به طور مدارا رفتار كنيم و هيچ وقت ميل نداريم كه با خشونت رفتار كنيم، از


[1] اشاره است به آيه 217، سوره بقره.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 34
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست