responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 320

روحانيون را تعطيل كردند و فجايعى بجا آورد. زحمتهايى براى اين ملت بجا آورد، به كار گذاشت كه قابل بيان نيست. بعد از آنكه او را انگليسها آوردند و به ما مسلط كردند، و بعد از اينكه خود آنها او را بردند، محمد رضا را دولتهاى مجتمعشان آوردند به ما مسلط كردند. محمد رضا بدتر از پدرش عمل كرد با ما. تمام حيثيت اين ملت را محمد رضا به باد داد. حيثيت اسلامى ما را به باد داد. تمام جهاتى كه ما داشتيم، شرافتى كه ما داشتيم اين به باد داد. اين دانشگاه ما را آن طور كرد كه هر يك كه از دانشگاه بيرون آمدند دشمن بودند با اين ملت و وابسته بودند به كشورهاى ديگرى، به غرب. اگر استثنا داشت استثنا بسيار كم داشت. و با كارهايى كه اين انجام داد از روى حيله بيشتر و عميقتر بود تا كارهايى كه رضا خان كرد. رضا خان همه را قلدرى كرد و اين با حيله بازى و با سالوسى عمل كرد و همه حيثيت، حيثيات اين ملت ما را او به باد فنا داد. ذخاير تحت الارضى ما را به رايگان به ارباب‌هاى خودش خصوصاً امريكا داد. جوانهاى ما را فاسد كرد، مراكز فحشا در اين كشور اين قدر زياد بود كه احصا نداشت. مراكز فساد اين قدر بود كه جوانهاى ما را به فساد كشاند. خود آنها عامل فروش هروئين و ترياك و مواد مخدره بودند، و تمام جوانهاى ما را به فساد كشاندند.

كارى كردند كه ملت ما به جان آمد. ملت ما توانش از بين رفت، و خداى تبارك و تعالى بر اين ملت منت گذاشت و قيام كردند، نهضت كردند، انقلاب كردند و در مقابل همه قدرتهايى كه پشتيبانى مى‌كردند از محمد رضا خصوصاً آمريكا، در مقابل همه ايستاد ملت. و با اينكه چيزى در دست نداشت جز ايمان، محمد رضا را كنار زد و يك كشورى را كه در تحت سلطه امريكا بود از تحت سلطه او بيرون آورد.

ارتشى كه با مستشارهاى امريكا اداره مى‌شدند و هيچ ارتباطى با ملت نداشتند، برگرداندند به حال اول؛ و آن مستشارها را بيرون كردند. لانه‌اى را كه به اسم سفارت در اينجا بود و محل جاسوسى بود و اسنادش الآن در جلدهاى زيادى از كتب پخش شده است، آنجا را بستند و خواستند يك ملتى باشند مستقل، آزاد. نه وابسته به شرق باشند، نه وابسته به غرب.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 320
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست