responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 221

آن وقت- پرسيده بود كه چرا سه ساعت؟ گفته بود كه قربان سه ساعت حرف است، آنها آمدند و ما رفتيم. مسأله اين بود. ارتش آن طور بود، دولت آن بود كه ديديد. شما بسيارتان، خوب، اين اواخر ديگر يادتان است. فرمانداران و فرماندهان و استانداران و اينها آنها بوده است كه ملاحظه كرديد و دادگسترى‌اش هم آن بود كه اطلاع داريد، مجلس‌اش هم آن بود، دانشگاهش هم آن بود. عرض كردم وقتى سراغ دانشگاه مى‌رويم مى‌بينيم كه بدتر از همه جا دانشگاه بوده است. وقتى سراغ قضات مى‌رويم مى‌بينيم بدتر از همه اين بود، و زحمت دارد كه اينها اصلاح بشود. و خداوند تأييد كرده است اين جمهورى اسلامى را كه در ظرف اين مدت كم در صورتى كه انقلاب بوده، در صورتى كه همه كشورهاى بزرگ مخالف بودند با ايران به همه معنا و فشارهايشان را بر اين كشور به همه طرف وارد كردند، تبليغات سرتاسرى آن طور كرده است، مع ذلك در اين مدت كم در همه جا يك پيشرفت‌هاى چشمگير شده است. دانشگاه بحمد اللَّه، و اميدوارم كه به زودى همه جهاتش درست بشود و روى موازين باشد، و دادگسترى و قوه قضاييه بحمد اللَّه كار زياد كردند. و موجب سرافرازى يك ملت است كه در مدت بسيار كم با همه مشكلات و با اينكه مهيا نبودند علماى ما براى قضاوت و امر قضاوت ارتباط با آنها نداشته است، مع ذلك موفق شده‌اند و تا كنون خدمت‌هاى فراوان كرده‌اند.

و من اميدوارم كه همه علماى بلادى كه در سرتاسر ايران هستند و تمام حوزه‌هايى كه در سرتاسر ايران هستند، اينها اين جمهورى را كه از خودشان مى‌دانند، آن چيزهايى كه نقص وارد مى‌شود در اينها و احساس مى‌كنند كه ناقص است، جديت كنند كامل بشود.

لزوم تقويت قوه قضاييه‌

كشور امروز مال خود شماست و خود شما بايد اداره كنيد. قوه قضاييه امروز قوه قضاييه اسلامى است و رو به اسلام دارد مى‌رود و بايد خود علماى اسلام اين را تقويت كنند، و افراد را بفرستند. علمايى كه در بلاد هستند يا خودشان يا كسانى كه مربوط به آنهاست و مى‌توانند قضاوت كنند، پيشنهاد كنند كه وارد بشوند در اين قوه قضاييه تا

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 221
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست