responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 203

ملت و ديگران را ارشاد كند، چون مسائل به خارج منعكس مى‌گردد و تأثير روى مردم مى‌گذارد. از اين جهت مسئوليت مجلس به عنوان يك مرشد و هدايت‌كننده براى مردم زياد است. و اين كلى مطلب است كه ان شاء اللَّه اين مجلس اول انقلاب، پايه‌اى و سنت حسنه‌اى باشد براى آينده كه هر چه خوب بشود، شما در اجر آن شريك هستيد. در مسئله‌اى كه راجع به كميته‌ها فرموديد، اعتقادم بر اين است كه همين گونه كه هست باشد و هيچ گونه تحولى درباره آن صورت نگيرد. راجع به استيضاح هم من هيچ نظرى نمى‌دهم، فقط با ملايمت و تفاهم باشد. موافقين و مخالفين حرف‌هايشان را بزنند، آن وقت مجلس هر چه رأى داد معتبر است.

رأفت با خودى و سرسختى با دشمنان‌

اميدوارم آقايان موفق شوند كه وقتى مجلس را تحويل مى‌دهند مردم راضى باشند، تا بعدها به همين آقايان رأى بدهند. البته من تمام آقايان را نمى‌شناسم، ولى اميدوارم مجلس داراى يك اكثريت تام متعهد باشد. ميل دارم وضع و امور با ملايمت و اخلاق حسنه صورت گيرد، و اين خيلى بهتر است. دو نفر كه با هم دعوا دارند وقتى يكى از آنها با رأفت و ملايمت حرف زد، دعوا تمام مى‌شود. اصولًا كارها با ملايمت و رأفت بهتر انجام مى‌گيرد.

من دعا مى‌كنم تا شما در كشورى كه از همه طرف به آن حمله شده، موفق باشيد.

امروز هر انفجارى كه در هر جا صورت مى‌گيرد به ايران نسبت مى‌دهند و مى‌گويند ما شواهدى داريم كه مسأله به ايران مربوط مى‌شود، و دليلشان اين است كه در ايران هم انفجار واقع شده است. اين چه استدلالى است؟! مردم از اسرائيل ناراحت هستند به ما چه ربطى دارد؟! البته ما ميل داريم اسرائيل همه‌اش آتش بگيرد، و اگر خداوند توفيق دهد مى‌رويم و مردم را از شرّ اسرائيل نجات مى‌دهيم، ولى اين بدان معنا نيست كه ما آنجا را منفجر كرده‌ايم. و يا در مسائل ديگر مى‌گويند يك شاهد عينى چه گفته است. اين شاهد عينى يك منافق و يا يك دزد فرارى است و يا لا بد راديو بغداد مى‌گويد، و اينها خيلى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 203
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست