responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 196

خلاصه، اين مسائل به عهده علما و خصوصاً ائمه جمعه است، كه همه دست در دست يكديگر بدهند تا انقلاب محفوظ بماند؛ و مثل زمان مشروطيت نشود كه آنها كه اهل كار بودند مأيوس بشوند و كنار بروند- كه در زمان مشروطيت همين كار را كردند، و مستبدين آمدند و مشروطه خواه شدند و مشروطه خواهان را كنار زدند- و عده‌اى كه با اسلام سر و كار ندارند به نام اسلام و پيروى از آداب اسلامى روى كار بيايند.

اتهام نقض حقوق بشر

شما مى‌دانيد كه دنيا امروز وضع خاصى پيدا كرده است. سازمان عفو بين الملل اسم يك مشت از ممالك را رديف كرده كه اينها حقوق بشر را نقض نموده‌اند، در ميان آنها از امريكا و فرانسه و شوروى خبرى نيست و هيچ اسمى به ميان نيامده، در حالى كه شوروى در افغانستان و امريكا در بيروت چه بساطى درست كرده‌اند، اسم آن را صلاح حال مردم گذاشته‌اند؛ صلاح حال مردم به شما چه؟ آن وقت درباره ايران كه چند نفرى را با آن همه فساد قصاص نموده است، آن قدر هياهو به راه انداخته و همه رسانه‌هاى گروهى، ايران را مورد حمله قرار داده‌اند. البته آنها خوب مى‌دانند كه انقلاب ايران اگر به همه جا برسد، فاتحه آنها خوانده مى‌شود و دست آنان كوتاه مى‌گردد. مع الأسف حكومت‌هاى اسلامى يا توجه ندارند، يا توجه دارند ولى براى حكومت چند روزه خود سكوت نموده و با آنان همكارى مى‌كنند. كه بايد در مقابل آنها بايستيم تا انقلاب و اسلام به همه جا صادر شود.

شركت در انتخابات با انتخاب اصلح‌

و اما مسأله انتخابات آينده از اهم امورى است كه مسئوليت آن با همه ماست. و توجه داريد كه دشمنان اسلام در نظر دارند كارى بكنند كه انتخابات درست صورت نگيرد و از دست مسلمانها و متعهدين خارج شود. ولى شما بايد تمام قدرت‌تان را صرف كنيد كه به خوبى انجام شود. انتخابات يك محكى هم براى خودتان است كه ببينيد آيا مى‌خواهيد انتخاب اصلح بكنيد براى خودتان، يا براى اسلام؟ اگر براى خودتان باشد، شيطانى است.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 196
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست