responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 107

امين‌ [1] خائن چه بساطى در سر اين جمعيت مردم لبنان در آورده است. اسرائيل چه بساطى در آنجا درآورده بود. حالا به جاى او اينها دارند در مى‌آورند. لكن امريكا نديديم كه يك كلمه بگويد. خودش فرستاده آنجا و تفنگدارهايش را فرستاده آنجا كمكش براى اين جنايات، يك اسمى رويش مى‌گذارند. شايد هم خودشان درست مى‌كنند صحنه را. دوتا فرض كنيد ترقه مى‌اندازند به يك جايى و يكى دوتا را زخمى مى‌كنند، يا فرض كنيد آنها كرده باشند، آن وقت اينها مى‌ريزند خانه به خانه مى‌گردند جوان‌ها را مى‌گيرند، جوان‌ها را حبس مى‌كنند، جوان‌ها را مى‌كشند. اين فجايع در دنيا دارد واقع مى‌شود و امريكا نشسته دامن به آن مى‌زند.

و اسفناكتر اين است كه مسلمين نشسته‌اند و تماشا مى‌كنند. اين مهره دومى كه حالا آمده است، و «اسحاق شاميرى» [2] كه الآن آمده است و مى‌خواهد نخست وزير بشود، از اول برنامه خودش را گفته است. از اول گفته است كه: «اسرائيل بزرگ بايد تحقق پيدا كند، بايد فلسطين بكلى از بين برود، تمام جاهايى كه دست اسرائيل است اينها لا ينفك از اسرائيل است». اسرائيل بزرگ، يعنى از نيل تا فرات، يعنى تمام منطقه‌اى كه عرب‌نشين است، حجاز هم جزء اين بايد باشد، مصر هم جزء اين است، و اينها نشسته‌اند آنجا دارند تماشا مى‌كنند، و عده كثيرشان هم همراهى مى‌كنند، و اسرائيل را مى‌خواهند بشناسند و امثال ذلك.

ايجاد خفقان در دنيا توسط قدرتها

اينها يك مصيبت‌هايى است كه در قرن ما واقع شده است، و مع الأسف مسلمين يعنى حكومتهاى اسلامى بى‌تفاوت هستند؛ و آنها نمى‌گذارند كه كشورهاى خودشان، مردم عاديشان راجع به اينها صحبت بكنند. واقعاً در يك محيط خفقان اين دنيا دارد بسر مى‌برد، خفقان از اين دو ابرقدرت. اين افغانستان دست شوروى، هر روز فاجعه درست‌


[1] «امين جُمَيِّل» رئيس جمهور پيشين لبنان، وى پسر «پيِر جُمَيِّل» رهبر فالانژهاى لبنان است‌

[2] اسحاق شامير، نخست وزير پيشين رژيم اشغالگر قدس.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 107
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست