responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 105

ندارند، حوزه‌ها تربيت قضات را نكرده‌اند، يك عده پيرمردها هستند لكن آنها نمى‌روند سراغ اين كارها. ما الآن نسل جوان را بايد براى قضاوت، براى تبليغ تربيت كنيم. براى قضاوت كه واجب است، واجب كفائى است براى همه، بايد تربيت كنيم كه اين واجب كفائى تحقق پيدا بكند، و براى تبليغ هم لازم است ما تبليغ بكنيم. آن هم جزو واجبات است كه ما از اسلام تبليغ بكنيم. آن چيزى كه وارد شده است در قرآن بايد تبليغ كرد به همه جا، و تبليغ لازمه‌اش اين است كه زبان بدانند.

شما نمى‌توانيد برويد در انگلستان براى انگليسى‌ها با زبان فارسى تبليغ كنيد يا در امريكا اين طور يا در شوروى. شما بايد با زبان اهلى آنها تبليغ كنيد، و اين از امور لازمه‌اى است كه پيشتر نمى‌شد اسمش را برد، و حالا مى‌بينيم جزو لازم‌هاست و واجبات است كه بايد عمل بشود.

بنا بر اين در عين حالى كه من تشكر مى‌كنم از همه آقايانى كه در اين امور دخيل هستند و مشغول خدمت و فداكارى هستند، درعين حال از آنها تقاضا دارم، و از همه حوزه‌هاى علميه در هر جا كه هست اين تقاضا را دارم كه دامن به كمر بزنند و نقيصه‌هاى سابق را كه عقب افتادگى‌هاى سابق را جبران كنند. مبلغ درست كنند، قاضى درست كنند. چيزهايى كه احتياج دارد اسلام به آنها. و تبليغ اسلام به غير از اينها، يا عمل كردن به احكام اسلام بدون آنها نمى‌شود. بنا بر اين، با اين همه تبليغات عليه ما. ما هم بايد تبليغات داشته باشيم. ما بايد اعزام مبلغ در خارج بكنيم به آن قدرى كه ميسور است براى ما. و اميدوارم كه موفق بشويد، آقايان موفق بشوند هم در دانشگاه و هم در فيضيه، موفق بشوند به اينكه تربيت كنند عده زيادى را از زن و مرد براى تبليغ.

ارزش نداشتن انسان در منظر ابرقدرتها

و شما مى‌بينيد كه دنيا الآن بر ضد ما قيام كرده‌اند. شما ملاحظه كنيد براى سرنگونى يك طياره كره جنوبى چه بساطى درست كرده‌اند. البته به قتل رساندن و ساقط كردن يك طياره‌اى كه انسان‌ها در آن هست و اشخاص عادى در آن هست يك جرم نابخشودنى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 105
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست