responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 17  صفحه : 54

خارج ميدان. همان مقدارى كه فداكارى حضرت ارزش پيش خداى تبارك و تعالى دارد و در پيشبرد نهضت حسين- سلام اللَّه عليه- كمك كرده است، خطبه‌هاى حضرت سجاد و حضرت زينب هم به همان مقدار يا قريب آن مقدار تأثير داشته است.

آنها به ما فهماندند كه در مقابل جائر، در مقابل حكومت جور، نبايد زنها بترسند و نبايد مردها بترسند. در مقابل يزيد، حضرت زينب- سلام اللَّه عليها- ايستاد و آن را همچو تحقير كرد كه بنى اميه در عمرشان همچو تحقيرى نشنيده بودند، و صحبتهايى كه در بين راه و در كوفه و در شام و اينها كردند و منبرى كه حضرت سجاد- سلام اللَّه عليه- رفت و واضح كرد به اينكه قضيه، قضيه مقابله غير حق با حق نيست؛ يعنى، ما را بد معرفى كرده‌اند؛ سيد الشهدا را مى‌خواستند معرفى كنند كه يك آدمى است كه در مقابل حكومت وقت، خليفه رسول اللَّه ايستاده است. حضرت سجاد اين مطلب را در حضور جمع فاش كرد و حضرت زينب هم.

امروز كشور ما هم به همين نحو است. سازمان عفو بين المللى، كه من بايد بگويم «سازمان جعل بين المللى»، «سازمان كذب بين المللى»، در يك بيانيه‌اى كه صادر كرده است، همان تهمت‌هايى كه در صدر اسلام به اسلام، به رسول خدا و به اولاد و اتباع او مى‌زدند، زايد بر او را بر كشور ما زده‌اند. همان دروغهايى كه اتباع يزيد منتشر مى‌كردند، امروز همين سازمان عفو بين المللى- به اصطلاح- منتشر مى‌كند يك همچو دروغهايى را. انسان خجالت مى‌كشد كه بگويد ما در يك كشورهايى و در يك زمينى زندگى مى‌كنيم كه اينها رسانه‌هاى گروهى‌اش است و اينها هم سازمانهاى عفو بين المللى و سازمانهاى ديگرش است. انسان عار دارد كه بگويد ما در عصرى زندگى مى‌كنيم كه تمام ارزشها، تمام ارزشها فداى قدرتهاست، فداى منافع مادى است و براى خود جز منافع مادى چيزى را ارزش نمى‌دانند. و ما امروز اين طور مبتلا هستيم.

آن پيرمرد سالخورده زاهد عابد متعهد را مى‌كشند و آن فُسّاق و آن منافقين مى‌گويند كه اين را ما كشتيم؛ براى اينكه مستقيماً در شكنجه‌ها و در قتلها، مستقيماً دخالت داشته است! اين چه بى‌آبرويى است كه اينها دارند؟! چه سنخ تربيتى است كه اينها شده‌اند؟! از

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 17  صفحه : 54
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست