responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 410

افراد ضايع نخواهد شد. چيزى كه براى خداست، باقى است: ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ. [1] هر چيزى كه از ماست، اينها از بين مى‌رود و آن چيزى كه براى خداست و تقديم به محضر خداست او باقى مى‌ماند.

بستگى آبروى نظام به آبروى متصديان امر

من به همه كسانى كه در اين كشور الآن مشغول يك خدمت هستند، عرض مى‌كنم كه توجه داشته باشيد كه آبروى جمهورى اسلامى كه آبروى اسلام است، حفظ كنيد.

جمهورى اسلامى امروز آبرويش بسته است به آبروى متصديان امر، و هر كس در هر مقامى كه هست مسئوليت به اندازه حجم آن مقام دارد. حجم مسئوليت به اندازه حجم مقامى است كه شخصيتها دارند يا گروهها دارند. و توجه كنيد كه مبادا- خداى نخواسته- كارهايى از شما، از گروههايى كه در اين كشور خدمت مى‌كنند، سر بزند كه با جمهورى اسلامى سازش نداشته باشد. بايد كارها را تطبيق بدهيد با اسلام و با جمهورى اسلامى. اگر- فى المَثَل- شما در هر مقامى كه هستيد، از مقام رياست جمهور تا بيايد به آنجايى كه به مردم عادى منتهى مى‌شود و افرادى كه در اين دستگاهها مشغول خدمت هستند، از آن كارمند كوچك و آن كسى كه دَمِ در براى پذيرش اشخاص گماشته شده‌اند تا آن مقام بالايى كه بايد رسيدگى به امور مسلمين بكند، همه آنها مسئول هستند. كجرويها در محضر خداست و راست رويها هم در محضر اوست. ما بايد [در] فكر اين باشيم كه اين كارهايى كه به عهده ما قرار داده شده است، اين كارها را طورى انجام بدهيم كه مرضى خداى تبارك و تعالى باشد. و ما اگر اينجا بتوانيم از مسئوليت مقامات اينجا يك وقت شانه تهى كنيم يا كارى بكنيم كه آنها توجه نكنند، ملائكة اللَّه هستند و ثبت مى‌كنند و يك روزى سؤال مى‌شود از ما.

معصيت بودن بعضى از كارهاى به ظاهر اسلامى‌

گاهى مى‌شود كه كارهاى به ظاهر اسلامى، لكن با بى‌توجهى و خلاف اسلام واقع‌


[1] سوره نحل آيه 96: «آنچه نزد شماست (از مال و جاه دنيا) همه نابود خواهد شد، و آنچه نزد خداست تا ابد باقى خواهد ماند».

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 410
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست