responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 287

است اين وحدت و انسجام همه است و خصوصاً، قوايى كه در فعاليت نظامى هستند، اينها اگر- خداى نخواسته- يك وقتى يك اختلافى در خودشان بروز كند همان روز است كه امريكا به مقاصد خودش نزديك مى‌شود.

حفظ حيثيت اسلام‌

و لهذا، فرضاً كه شما ملاحظه كنيد كه، يا آنها ملاحظه كنند كه بعضيها مخالف- مثلًا- ميلشان يا موافق چه عمل مى‌كنند، امروز نبايد انسان اميال خودش را در نظر بگيرد. يك روزى كه گرفتارى اسلام و حيثيت اسلام در ميان است و مى‌بينيد كه همه قدرتمندها و همه تبليغات بر ضد همه هست و از اول هم بر ضد همه و خصوص پاسدار عزيز بوده است، بايد انسان تمام اميال خودش را فداى ميل اسلام، حكم و احكام اسلام بكند. همان طور كه شما و همه اين رزمندگان ما واقعاً، يك چهره‌هايى هستند كه انسان از خودش خجالت مى‌كشد كه با آنها مواجه بشود؛ كسانى كه جان خودشان را كه سرمايه همه چيز است ديگر براى انسان، اين را فدا دارند مى‌كنند براى اسلام و ماها اين توفيق را نداريم، نمى‌توانيم، منتها دعا مى‌كنيم به شما. وقتى بنا شد كه شما يك همچو تحفه‌اى را داريد به اسلام تقديم مى‌كنيد، آن وقت اگر- فرض كن- يك چيزى مخالف ميلتان شد بايد با آن مخالف ميل خودتان قدرى مبارزه كنيد. اين مبارزه باطنى است كه لازم است انسان داشته باشد هميشه و هميشه مواظب باشد.

شيطان خرده كارى خيلى دارد؛ چيزهايى مخفى، چيزهايى كه انسان نمى‌تواند ادراك كند و بعد ادراك مى‌كند زياد دارد و وسوسه‌هاى زياد دارد. بايد در مقابلش ايستاد از هواهاى نفسانى جلوگيرى كرد. و اين وحدت و انسجامى كه الآن بين شما و ساير برادرانتان در ارتش و بسيج و ساير جاها هست، اين را حفظ كنيد و همين طور عشاير را كه يك قوه‌اى هستند و علاقمند هستند بحمد اللَّه.

اتحاد براى دفع دشمن‌

و در رژيم سابق، زمان رضا شاه مى‌خواستند اين عشاير را از بين ببرند و بسيارى‌شان‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 287
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست