responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 280

قوانين، قوانين جزايى و سياسى‌اش كه همه در بسيارى از قوانينشان بر خلاف مسير اسلام بوده است، يا متصديان قضا اشخاصى بودند كه بر خلاف موازين اسلام متصدى قضا شدند و در نار هستند. و متصديان همه امور كه مشغول به خدمت هستند، اگر- خداى نخواسته- يك خلافى در كار باشد و لو اشتباهاً باشد، بايد با كمال دقت ملاحظه كنند و مداقه كنند كه مبادا يك مطلبى واقع بشود بر خلاف آنچه كه بايد واقع بشود. و من به همه شما و به همه آقايان دعاگو هستم و آنچه كه وظيفه من است كه يكى‌اش دعاگويى است، اميدوارم دعا كنيد كه كوتاهى نكنم.

هشدار به كنفرانس كشورهاى غير متعهد

و اما آن مسائلى كه امروز در منطقه و جهان واقع مى‌شود، البته شما همه يا اكثراً، مى‌دانيد كه چه دارد واقع مى‌شود. از امريكا تا انگلستان، تا فرانسه، تا آلمان تا ساير جاها به راه افتاده‌اند، دستپاچه شده‌اند و هياهو مى‌خواهند راه بيندازند كه در اين وقت چه مى‌شود. اين دستجاتى كه مى‌خواهند صدام را زنده كنند يا تطهير كنند، چه در بغداد بروند و غير متعهدين به اصطلاح مجتمع بشوند و چه نروند، مطلب از اينها گذشته است، اين مرده، [1] زنده نخواهد شد. اگر هم بغداد برويد، [2] يك مرده را رئيس خودتان قرار دهيد، يك جنايتكار مرده را انتخاب كرده‌ايد و اين عار براى شما غير متعهدها تا قيامت بر پيشانيتان منتقش است. و اگر گمان كنيد كه با رفتن بغداد و تعيين صدام به رياست، يا يكى ديگرى كه مثل صدام است، شما بتوانيد كه يك كسى كه جنايتش آن قدر زياد است كه نمى‌توانيم ما به زبان و قلم، ذكر كنيم آن را، بخواهيد تطهير كنيد، او با درياهاى عالم هم تطهير نخواهد شد و اگر بخواهيد عَلَم كنيد او را و زنده كنيد، اين علم خوابيد و اين نعشش الآن موجود است، الآن يك نعشى است كه دارد حركت آخر عمرش را مى‌كند. شماها نمى‌توانيد اين كار را انجام بدهيد، بيخود خودتان را زحمت ندهيد و عِرض‌


[1] صدام حسين‌

[2] اشاره به كنفرانس سران كشورهاى غير متعهد است كه قرار بود در بغداد تشكيل شود و صدام حسين (بر اساس ضوابط مقرر به رياست كنفرانس برگزيده شود) كه اين كار با هشدارهاى امام خمينى صورت نگرفت.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 280
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست