responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 241

گوش ما خوانده شده است كه ما بايد وابسته باشيم. ما نبايد وابسته باشيم؛ ما بايد مستقل باشيم. ما بايد هر مقدارى كه خودمان كار مى‌كنيم، به همان مقدار اكتفا كنيم؛ در صدد باشيم كه خود را به آن حدى برسانيم كه از كشور ما هم ارزاق و گندم و جو و امثال اينها صادر بشود. و اين كشور بسيار مستعد براى اين معناست. و هم كوشش كنيم كه ديگران به ما محتاج باشند در امور صنعتى. و مى‌توانيم و مى‌توانيد و مى‌توانيم.

ما فرضاً هم نتوانيم- ما فرض مى‌گيريم كه خير، نمى‌توانيم- اما كوشش خودمان، كه يك عبادتى است، يك كار ارزشمندى است، ما كوشش خودمان را مى‌كنيم. من كراراً اين مطلب را گفته‌ام كه ما صد درصد اين طور نيست كه كار مى‌كنيم كه پيروز بشويم؛ البته ميل داريم، اما اين طور نيست كه حتم داريم كه ما پيروز مى‌شويم. نه، اما در عين حالى كه حتم به پيروزى نداريم، تكليف خودمان را عمل مى‌كنيم. ما يك انسان هستيم، شما انسان هستيد و ارزشمند هستيد. شما مى‌خواهيد ارزش خودتان را حفظ كنيد. شما نمى‌خواهيد كه به شما- فرض كنيد كه- عروسكها را بياورند بفروشند يا شما را به مراكز فحشا بكشانند و ارزشتان را از بين ببرند و شكمتان را سير كنند. شما مى‌خواهيد ارزشتان را حفظ كنيد و دنبال آن ارزش، كه در مركز اعلا واقع شده است، كشور خودتان را هم نجات بدهيد.

ما و شما و همه دوستان و همه كشاورزان و همه كارگران و همه ملت ايران، توجه به اين داشته باشند كه اين ارزشى كه خداى تبارك و تعالى نصيب شما كرد و اين استقلالى كه نصيب شما كرد و اين امرى كه الآن در تمام دنيا شما مطرحيد، هر چه مى‌خواهند اين قلمهاى فاسد از شماها تكذيب كنند، از ايران تكذيب كنند، هر چه مى‌خواهند از دادگاهها تكذيب كنند، از دولت تكذيب كنند، لكن دنيا فهميده است كه شما ارزش داريد و دنيا فهميده است كه شما يك ملتى هستيد كه نظير شما در طول تاريخ تا حالا نبوده است.

كم نظير بودن خدمات شهيد مطهرى‌

و من اميدوارم كه ملتهاى ديگر هم به تبعيت از شما و به تبعيت از اسلام عزيز، نظير

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 241
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست