responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 501

يعنى، مضر به اسلام هستند؛ يعنى، بهانه دست آنهايى [مى‌دهد] كه مى‌دانيد كه همه قلمهايشان الآن بر ضد ما هستند. قلمها و زبانها آن چيزهايى كه نيست جعل مى‌كنند و مى‌نويسند و مى‌گويند، اگر- خداى نخواسته- باشد ديگر معلوم است چه خواهند كرد. از اين جهت، اين يك وظيفه اسلامى و وظيفه ملى شما و ما هست كه حفظ كنيم حيثيت اسلام را و حيثيت كشور خودمان را در هر جا كه هستيم. اين يكى از امور بسيار مهمى است كه از اول من سفارش را كردم، لكن كمتر عمل شده است و من اميدوارم كه حالا ديگر محذوراتى كه اگر بوده است در داخل و خارج از بين رفته باشد.

ضرورت اصلاح در وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها

و ان شاء اللَّه شما در خارج كه مى‌رويد متعهد باشيد به جهات اسلامى و كارمندهايى كه در آنجا داريد، اشخاصى كه در آنجا هستند، حتى آن كسى كه آشپزى مى‌كند، اينها بايد اشخاصى باشند كه انحراف نداشته باشند. اگر يكدفعه نمى‌شود اينها را تصفيه كرد تدريج مى‌شود، با تدريج مى‌شود كه اينها را تصفيه كرد. و من از خدا توفيق شما را مى‌خواهم در اينكه اين خدمت بزرگ را شما انجام بدهيد و چهره جمهورى اسلامى را در آنجا به آن طورى كه خداى تبارك و تعالى مى‌خواهد و آن طورى كه هست و ان شاء اللَّه، بعدها خواهد شد. شما هم در آنجا نمايشگر اين چهره اسلامى باشيد.

و اين را هم بدانيد كه وزارت خارجه از همه وزارتخانه‌ها مسئوليتش زيادتر است؛ براى اينكه با خارج سر و كار دارد، در داخل ممكن است كه يك چيزهايى- فرض كنيد- واقع بشود و لو نبايد واقع بشود، اما ضررش كمتر از آن چيزى است كه در خارج واقع مى‌شود. اگر وزارت خارجه اصلاح نشود تقريباً مى‌شود گفت جمهورى اسلامى رو به شكست مى‌رود. در اين جهت هم وزارت خارجه در اينجا كه بايد هر طورى شده است، به هر مقدارى كه امكان دارد دنبال اين باشند كه رو به رشد و ترقى و تعالى اسلامى برود و هم آقايانى كه از اينجا به عنوانى مى‌روند در خارج، آنها هم دنبال اين باشند كه هر كدام در هر جا هستند، آن سفارتخانه را به آن اندازه‌اى كه مى‌توانند اصلاحش بكنند. سفرايى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 501
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست