responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 463

يادنامه [در تجليل از شهيد محراب آقاى سيد عبد الحسين دستغيب‌]

زمان: 14 دى 1360/ 8 ربيع الاول 1402

مكان: تهران، جماران‌

موضوع: تجليل از شهيد محراب آقاى سيد عبد الحسين دستغيب‌

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌

پيشنهاد شد كه در رابطه با يادواره شهيد معظم حجت الاسلام و المسلمين مرحوم آقاى حاج سيد عبد الحسين دستغيب‌ [1]- قدس سره- كلمه‌اى بنويسم.

ياد اين شهيد در دل عاشقان فضيلت و ملت وفادار ايران زنده است. مسجد و محراب و منبر شيراز نغمه ملكوتى اين شهيد راه اسلام را از ياد نمى‌برند. درسهاى انسان‌ساز ايشان كه در قلب انسانهاى متعهد غوغا برپا مى‌كرد جاويدان است. دستغيب به دستِ غيب‌نشينان ملكوت سپرده شد و در آغوش رفيق اعلى آرميد. او نمرده؛ كه زندگانى جاويد در جرگه پرده‌نشينان قدس و عاشقان لقاء اللَّه يافت. از خدا بيخبرانى كه همت بر قتل اين رهبران فضيلت و رهروان به سوى محبوب گماشته‌اند با فضيلت و حق طلبى مخالفند. اينان گمان مى‌كنند با اين حركات غير انسانى مذبوحانه در صف عاشقان شهادت و سوختگان در راه پيوستن به لقاء اللَّه شكافى پيدا مى‌شود. اينان طعم ايمان به غيب و عشق به محبوب را نچشيده و شب‌پرگانى‌ [2] هستند كه از وصل آفتاب گريزانند؛ و مردگانى هستند به صورت زندگان كه با اعمال وحشيانه خود مى‌خواهند سد راه حقيقت كنند و اسلام عزيز را به خيال فاسد خود به تباهى كشند. خداوند قادر، اسلام بزرگ را فرو فرستاده و حفظ و نگهبانى آن را تضمين فرموده است. از خداوند تعالى رحمت براى شهيدان، خصوصاً اين شهيد معلم اخلاق و مُهذِّب نفوس خواستار، و براى بازماندگانشان صبر و اجر مسألت مى‌نمايم. و السلام على عباد اللَّه الصالحين.

هشتم ربيع الاول 1402/ 14 دى ماه 60- روح اللَّه الموسوي الخمينى‌


[1] شهيد محراب، سيد عبد الحسين دستغيب از ياران با وفا و انقلابى امام خمينى، نماينده امام و امام جمعه شيراز پس از يك عمر جهاد علمى، اخلاقى و سياسى، در تاريخ 20 آذر 1360 هنگام عزيمت براى اقامه نماز جمعه بر اثر انفجار بمب به وسيله يك تروريست منافق به شهادت رسيد

[2] شب‌پره: خفاش‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 463
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست