responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 365

جمله از جريانات، اين است كه به من كراراً اطلاع دادند كه بعض جوانها و بعض بيخبرها يا اشخاصى كه با طرح وارد شده‌اند و آنها را اغفال كرده‌اند: به بعض مراجع بزرگ اسلام اهانت مى‌كنند. در شهرهاى مختلف، اين مطلب ديده مى‌شود. و شما بدانيد كه اين مطلب اهانت كردن به مراجع جز اينكه يك اختلافى در بين ملت ايجاد كند و جز اينكه يك مطلب بر خلاف رضاى خدايى واقع بشود، نتيجه ندارد. من از عموم ملت تقاضا مى‌كنم كه هر جا يك همچو مسائلى ديدند، اين جوانها اگر گول خورده‌اند، آنها را نصيحت كنند و اگر كسى است كه مخصوصاً از اين گروههاى اختلاف‌انداز در بين آنها وارد شده، شناسايى كنند و به مراكزى كه بايد اطلاع بدهند، اطلاع بدهند.

امروز ما از روزهاى قبل بيشتر احتياج به همبستگى داريم. امروز ما مواجه با همه قدرتها هستيم و آنها در خارج و داخل دارند طرح‌ريزى مى‌كنند؛ براى اينكه اين انقلاب را بشكنند و اين نهضت اسلامى و جمهورى اسلامى را شكست بدهند و نابود كنند. و اين يك تكليف الهى است براى همه كه اهمّ تكليفهايى است كه خدا دارد؛ يعنى، حفظ جمهورى اسلامى از حفظ يك نفر- و لو امام عصر باشد- اهميتش بيشتر است؛ براى اينكه امام عصر هم خودش را فدا مى‌كند براى اسلام. همه انبيا از صدر عالَم تا حالا كه آمدند، براى كلمه حق و براى دين خدا مجاهده كردند و خودشان را فدا كردند.

پيامبر اكرم آن همه مشقات را كشيد و اهل بيت معظم او آن همه زحمات را متكفّل شدند و جانبازى‌ها را كردند؛ همه براى حفظ اسلام است. اسلام يك وديعه الهى است پيش ملتها كه اين وديعه الهى براى تربيت خود افراد و براى خدمت به خود افراد هست و حفظ اين بر همه كس واجب عينى است؛ يعنى، همه مكلف هستيم حفظ كنيم تا آن وقتى كه يك عده‌اى قائم بشوند براى حفظ او، كه آن وقت تكليف از ديگران برداشته مى‌شود.

امروز ايجاد اختلاف؛ هر اختلافى باشد، و كارهايى كه اختلاف‌انگيز است؛ هر كارى باشد و با هر اسمى باشد، اين مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است.

و از همين رشته است اينكه باز يك جريانى در كار است كه نسبت به علماى بلاد، نسبت به اهل علم، نسبت به ائمه جماعات اهانت بكنند. و اين يك چيزى است كه،

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 365
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست