responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 3

شما با شهيد بهشتى كه مظلوم زيست و مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان اسلام و خصوص شما بود دشمنى سرسختانه داشتيد، با بيش از هفتاد نفر بيگناه كه بسيارى‌شان از بهترين خدمتگزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان كشور و ملت بودند چه دشمنى داشتيد؟ جز آنكه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف كنان چپاولگران شرق و غرب مى‌باشيد. ما گر چه دوستان و عزيزان وفادارى را از دست داديم كه هر يك براى ملت ستمديده استوانه بسيار قوى و پشتوانه ارزشمند بودند، ما گر چه برادران بسيار متعهدى را از دست داديم كه‌ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ‌ [1] بودند و براى ملت مظلوم و نهادهاى انقلابى سدى استوار و شجره‌اى ثمربخش به شمار مى‌رفتند، لكن سيل خروشان خلق و امواج شكننده ملت با اتحاد و اتكال به خداى بزرگ هر كمبودى را جبران خواهد كرد. ملت ايران با اعتماد به قدرت لا يزال قادر متعال همچون دريايى مواج به پيش مى‌رود و در مقابل ابرقدرتها و تفاله‌هاى آنان با صفى مرصوص‌ [2] ايستاده است، و شما درماندگان عاجز را كه در سوراخها خزيده‌ايد و نفَسهاى آخر را مى‌كشيد به جهنم مى‌فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه اين كشور و ملت است.

اين جانب بار ديگر اين ضايعه عظيم را به حضور بقية اللَّه- ارواحنا له الفداء- و ملتهاى مظلوم جهان و ملت رزمنده ايران تبريك و تسليت عرض مى‌كنم. من با بازماندگان شريف و عزيز اين شهدا در غم و سوگ شريك و رحمت واسعه خداوند رحمان را براى اين مظلومان و صبر و شكيبايى را براى بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم. رحمت خدا و درود بى‌پايان ملت بر شهداى انقلاب از 15 خرداد 42 تا 7 تير ماه 60، و سلام و تحيت بر مظلومان جهان و مظلومان ايران در طول تاريخ.

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌


[1] بخشى از آيه 29 سوره فتح: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ‌» محمد (ص) فرستاده خداست و كسانى كه با اويند، بر كفار سخت مى‌گيرند و به خويشتن مهربانند»

[2] استوار و مستحكم‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 3
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست