responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 291

نصّ قرآن مجيد براى همه كس حتى منحرفين محل امن است با چكمه و سلاح به مسلمانان حمله كرده و آنان را مضروب و دستگير نمايند و به زندان بفرستند.

جرم اين مسلمانان شعار بر ضد امريكا و اسرائيل، اين دشمنان خدا و رسول بوده است.

من نمى‌دانم مسائل و جرياناتى كه در كشور شما و حرمين شريفين مى‌گذرد به طور صحيح به شما گزارش مى‌دهند، يا همچون شعارهاى ايرانيان، كه در همه جا شعار آنان مشهور است، براى شما تحريف شده و بر خلاف واقع گزارش داده‌اند. و نمى‌دانم ائمه جماعات حرمين شريفين از اسلام چه برداشت كرده‌اند و از حج بيت اللَّه الحرام، كه سرتاسر آن مشحون به سياست، و سرّ جعل آن قيام انسانها به قسط [1] و رفع ستمگريها و چپاولگريهاست، كه سياست كلى انبياى عظام و خصوص حضرت رسول خاتم- صلوات اللَّه عليه و آله و سلم- است چه فهميده‌اند كه زائرين حرمين شريفين را به اسم اسلام از دخالت در سياست و حتى از شعار عليه اسرائيل و امريكا منع و مسلمانان را، به دلخواه امريكا و اسرائيل و ساير دشمنان اسلام و بر خلاف سيره پيامبر عظيم الشأن اسلام- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- و مسلمانان صدر اسلام، از دخالت در سياست منع مى‌كنند و عمداً يا از روى جهالت و غفلت مقدمات سلطه اجانب را بر ممالك اسلامى حتى حرمين شريفين، مهبط [2] وحى و مهبط ملائكة اللَّه فراهم مى‌نمايند. اگر دولت حجاز از اين فريضه عبادى- سياسى، كه هر سال در مواقف كريمه حرمين شريفين با حضور ميليونى مسلمانان تشكيل مى‌شود، استفاده سياسى اسلامى مى‌نمود، احتياج به امريكا و هواپيماهاى آواكس‌ [3] آن، و ساير ابرقدرتها نداشت و مشكلات مسلمانان حل مى‌شد. مى‌دانيم كه امريكا اين هواپيماها را از آن جهت در اختيار عربستان قرار داده است تا به‌


[1] برگرفته از آيه 97 سوره مائده: «جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرامَ قِياماً لِلنَّاسِ‌»

[2] محل فرود

[3] هواپيماهاى مجهّز به سيستمهاى رادارى پيشرفته براى شناسايى تحركات زمينى و هوايى. امريكا در جريان جنگ تحميلى عراق عليه ايران، پس از چندين سال هياهوى تبليغاتى، زمانى چند فروند از اين هواپيماها را به دولت سعودى با قيمتهاى گزاف فروخت كه قبلًا تضمين كافى از آن دولت گرفته بود مبنى بر اينكه استفاده از آنها با نظارت امريكا خواهد بود و هيچ گاه اين هواپيماها عليه اسرائيل مورد بهره‌بردارى قرار نخواهد گرفت.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 291
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست