responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 10  صفحه : 75

ضايعات نسبت به انقلابات ديگر بسيار كم بوده است؛ و آن چيزهايى كه به دست آمده بسيار زياد؛ يعنى قدرتى را كه هيچ تصور نمى‌شد كه شكسته بشود اين انقلاب شكست. و البته محتاج است حالا به قدمهاى مثبت براى سازندگى و بايد بتدريج و به كمك همه ان شاء اللَّه تحقق پيدا بكند.

سُستى و يأس از جنود شيطان است‌

و اينكه مى‌گوييد نيرو بگيريم، كدام نيرويى در دنيا از اين نيروى شما بزرگتر [1]) 92 (؟ كدام نيرويى مى‌توانست بدون اينكه سازوبرگ داشته باشد، بدون اينكه يك نظام داشته باشد، بر همه آنهايى كه همه سازوبرگها را داشتند و همه نظامها را داشتند و به همه جور مُسلَّح بودند و ورزيده، شما خانمها نه نظام رفته بوديد و نه سازوبرگ نظامى داشتيد، برادرهاى ما هم همين طور، آنها هم نداشتند؛ اين قدرت چه قدرتى بود كه همه آنها را شكست؟ اين يك قدرت ايمانى بود، اسلامى بود؛ يك قدرت الهى بود- اين قدرت الهى بود كه غلبه كرد بر جنود شيطان، شما چرا بايد سست بشويد؟ شما يك قوه خارق العاده داريد كه با آن قوه يك سدى را شكستيد كه تمام دنيا را به حيرت انداختيد و هيچ احتمال اينكه اين سد را بتواند كسى بشكند نبود. بايد شما هر وقت مى‌آيد يك سستى درتان پيدا بشود، ملاحظه اين را كه پشتوانه شما خداست؛ اين را ملاحظه كنيد. و با آن نيروى ايمان است كه شما توانستيد نهضت را تا اينجا برسانيد. و اين نيروى ايمانى را بايد حفظ بكنيد و هيچ وقت مأيوس نشويد و هيچ وقت سستى به خودتان راه ندهيد؛ كه يأس و سستى و اينها از جنود شيطان است.

هميشه اميدوار باشيد، هميشه اطمينان قلب داشته باشيد؛ شماها پيروزيد. وقتى براى اسلام يك نهضتى باشد، يك قيامى، قيام الهى باشد، قيام اسلامى باشد؛ اين قيام اسلامى خواه ناخواه پيروز است.


[1] اين سخن ناظر است به گفته نماينده ديداركنندگان كه اظهار داشت: «اين جمع به ديدار امام امت شتافته و آماده شنيدن بيانات ايشان است، تا بار ديگر از آن نيرو و توانايى بگيرد و بر همت و اراده و ايمان خود بيفزايد»

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 10  صفحه : 75
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست