responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 10  صفحه : 234

هر كه در هر جا هست، عيبها را الآن آنهايى كه علاقه دارند به كشور خودشان، آنها عيبها را فهميدند؛ و درصدد علاج هم برمى‌آيند و برآمدند. و اميدواريم كه با اين معنايى كه الآن بيدار شدند و عيبها هم تشخيص دادند و درصدد علاج هم هستند، با اين وضع ان شاء اللَّه درست مى‌شود، و اميدى هست كه درست بشود. البته نبايد ما بنشينيم كه بعدها درست بشود.

خدمات اسلام به كشور

از حالا بايد هر قدرتى كه داريم، هر كس- در هر قدرتى كه- در هر جا كه هست، با تمام قدرت اقدام بكند براى اصلاح امور و دگرگون كردن و به هم زدن اوضاع سابق؛ و رو آوردن به يك وضع مناسب با شرق و مناسب با كشور ما. و اينها و در رأس همه اينها اين است كه ما بفهميم اين معنا را كه اسلام چه خدمتى مى‌تواند بكند به اين كشور. اين خدمتى كه اسلام به اين كشورها مى‌تواند بكند چيست. شما يك خدمتش را؛ يعنى ما يك خدمتش را ديديم. و آن اينكه شرّ اين اجانب، و شرّ اين تُفاله‌هاى اجانب- كه در رأسشان محمد رضا بود- اسلام كَند. شما خيال مى‌كنيد كه اگر چنانچه در مغز اين جوانهاى برومند ما اين مسئله اسلام و ايمان نبود، مى‌رفتند خودشان را به كشتن بدهند؟ دليل نداشت كه خودشان را به كشتن بدهند. اينهايى كه مى‌آيند به ما التماس مى‌كنند به اينكه شما دعا كنيد ما شهيد بشويم، اينها اسلام است كه اينها را دارد واداشته است. اين «اللَّه اكبر» ها بود كه شكست داد اينها را، ما كه چيزى دستمان نبود، اسلام بود و قدرت ايمان بود و اين مملكت را نجات داد تا اينجا رساند. از اين به بعدش هم همين اسلام است كه همه كارها را مى‌تواند انجام بدهد، منتها بى‌اطلاعند.

اسلام؛ برنامه‌اى براى همه اعصار

اشخاص بى‌اطلاع از اسلام خيال مى‌كنند كه نه، اسلام چون از مثلًا هزار و چهار صد سال پيش از اين بوده نمى‌شود! اين «حدّ» ى كه گفته مى‌شود مال قوانينى است كه يا نمى‌داند الّا زمان خودش را، يا زمان سابقى كه تاريخ را خوانده، صحيح است. اما وقتى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 10  صفحه : 234
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست