responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 10  صفحه : 19

داريد؟ همانى بود كه مى‌خواستند اين خواهرها را بِكشند به يك كارهايى كه نه اينكه بى‌تفاوتشان كنند؛ فاسدشان بكنند، و اسباب اين بشوند كه ديگران را به فساد بكشند.

نتيجه آزادى غربى، فساد و تباهى زنان و مردان‌

مقصد اين بود اينكه طرح مى‌كردند كه بله، ما «آزادزنان و آزادمردان»! ما آزاد كرديم؛ مثلًا پانزده ميليون زن را آزاد كرديم! آن آزادى كه آنها مى‌خواستند چه بود؟ مردها آزاد بودند تا زنها آزاد باشند؟ آزادمردان و آزادزنان در چى؟ شما آزاد بوديد در چى؟ ما آزاد بوديم در چه؟ مردها آزاد بودند؟ بله، در يك چيزهايى آزاد بودند و آنها هم دامن به آن مى‌زدند در اينكه يك مراكز فسادى درست بكنند. آن زنها كه سنخ خودشان هست و آن جوانها كه سنخ آنها هستند در آن مراكز فساد، آزاد بودند بروند هر كارى دلشان بخواهد بكنند. در اين كنار درياها، كه شماها مى‌دانيد كه چه خبر بود، همان جا آزاد بودند! «آزاد زن» و «آزاد مرد» اين طورى بود! و الّا يكى از مطبوعات ما در آن زمان آزاد بود كه يك كلمه بگويند؟ يكى از شما آزاد بوديد كه يك صحبت بكنيد؟ اينكه آزاد نبوديد. آنى كه آنها مى‌خواستند آزاد باشند همانى بود كه فساد بود و فسادآور بود؛ رنج بود و رنج آور بود؛ زحمت بود و زحمت آور بود. به باد داد اين قشر جوان ما را در اين چند سال و از بين برد اين قشر را. و امسال الحمد للَّه در اين چند سال اخير يك تحول بزرگى حاصل شد؛ و شما خواهرها و برادرها همه فهميديد كه بايد خودتان مملكت خودتان را اداره كنيد؛ خودتان آن قشرهاى فاسد را بيرون كنيد؛ و بيرون كرديد.

اهميت شغل آموزش‌

خود شما مشغول آموزش باشيد و مشغول پرورش دخترها و پسرها باشيد، و مشغول هستيد. و البته شغل بسيار شغل شريف، ولى مسئوليتش هم زياد است. شغلتان شريف است؛ مسئوليتش هم زياد است. يعنى مسئوليد كه اين بچه‌ها را تربيت بكنيد، اين دختر بچه‌ها را تربيت تربيت اسلامى، تربيت انسانى. روحهاى آنها را متحول كنيد به يك روح انسانى و اسلامى تا براى مملكتتان مفيد باشد. در مقابل اينكه آنها بنا داشتند اين جوانهاى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 10  صفحه : 19
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست