responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 162

پنجره‌ها را مى‌شكنند، طلاب را كتك مى‌زنند و اموالشان را غارت مى‌كنند [1] علماى تهران را به زندان مى‌برند، در قم به مغازه‌ها حمله مى‌كنند، در مغازه را مى‌شكنند و مال مردم را مى‌برند؟ اين بدبختها خيال مى‌كنند با زدن يك عده مردم بى‌سلاح و طلاب بيگناه فتح هندوستان كرده‌اند و مملكت را در سطح ممالك راقيه دنيا قرار داده‌اند!

من در كمين آنها ايستاده‌ام‌

دستگاه جبار بداند كه اگر بخواهد به اسلام تجاوز كند و احكام كفر را در بلاد اسلامى جارى سازد، من در كمين آنها ايستاده‌ام. من تا آخرين لحظه‌هاى زندگى‌ام از نواميس اسلام و مسلمين دفاع مى‌كنم. من به حكم اسلام كه به ما دستور جهاد و مقابله داده است در برابر خيانت به اسلام دست روى دست نمى‌گذارم و ساكت نمى‌نشينم. اگر مى‌خواهند راحت باشند بيايند مرا كه مزاحم هستم از اين كشور تبعيد كنند. تا من هستم نمى‌گذارم قوانين مخالف اسلام تصويب و اجرا شود؛ تا من هستم نمى‌گذارم كه دستگاه جبار استقلال اين ملت را بر باد دهد.

ملت اسلام نيز بيدار و نسبت به دين و آيين خود حساس و پايبندند. به علماى خود علاقه‌مندند؛ پشت سر علماى اسلام ايستاده‌اند و مسلماً در برابر خيانت به اسلام و قرآن ساكت نمى‌نشينند و اجازه نمى‌دهند كه جباران و ستمكاران هر چه مى‌خواهند بر سر اسلام بياورند و دستهايى را كه به حريم قرآن دراز شود قطع مى‌كنند.

دعوت به فداكارى و پايدارى‌

شما آقايان روحانيون نيز بايد هوشيار باشيد. شما مسئوليد كه حقايق را با مردم در ميان بگذاريد و به اقشار مختلف ملت برسانيد كه چه نقشه‌اى عليه اسلام و استقلال مملكت كشيده‌اند و چه ضربه‌هايى مى‌خواهند بر اسلام وارد كنند. در برابر زور و فشار طاغيان خضوع نكنيد، تسليم نشويد، صفوف خود را فشرده تر كنيد. مردم زنده‌اى باشيد. در برابر


[1] اشاره به حمله مأموران شهربانى و ژاندارمرى قم به مدرسه فيضيه و مغازه‌هاى قم در روز سوم بهمن 1341. در اين باره ر. ك: كتاب بررسى و تحليلى از نهضت امام خمينى، ج 1، ص 249.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 162
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست