responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه آثار ط-صدرا نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 6  صفحه : 10

از دانشگاهها و حوزههای علمیه مورد کممهری واقع شده و در حالی که باید از متون درسی این مجامع باشد، عنایت لازم به آن مبذول نمیگردد؛ و جبران این قصور به عهده برنامهریزان دانشگاهها و حوزههای علمیه است، خصوصاً با توجه به تأکیدات مکرر حضرت امام خمینی (ره) بر استفاده دانشجویان و روشنفکران متعهد از آثار استاد شهید آیة اللّه مطهری و نیز توصیههای حضرت آیة اللّه خامنهای در این باب.

همانطور که خواننده محترم مطلع است جلد چهارم کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم پس از شهادت استاد مطهری منتشر شده است بدین ترتیب که متن این جلد (شامل مقالات دهم تا سیزدهم) به قلم علامه طباطبائی (ره) مقارن با نگارش سایر مقالات نگارش یافته بود ولی پاورقیهای استاد مطهری به اتمام نرسیده بود و پس از شهادت استاد همان مقدار که نگارش یافته بود همراه با متن کتاب و نیز همراه با یادداشتهای استاد بر مقالات مذکور توسط «شورای نظارت» به چاپ رسید که البته چون در طرح «مجموعه آثار» مجلداتی برای یادداشتهای استاد در نظر گرفته شده است، یادداشتهای مذکور در این مجلد از مجموعه آثار آورده نشد و در جای خود آورده خواهد شد.

لازم به یادآوری است که غیر از جلد پنجم اصول فلسفه و روش رئالیسم، بقیه مجلدات، فهرست مشروح نداشتند، لذا فهرست آنها نیز استخراج شد. همچنین برخی از نقل قولها نقل به مضمون است و عین کلام گوینده نیست گرچه اکثر قریب به اتفاق آنها با متن اصلی مطابقت داده شده است.

از جناب آقای محمد کوکب که کار تصحیح و استخراج فهرست و به طور کلی پیشبرد امور را به خوبی انجام دادند کمال تشکر و سپاس را داریم. از جناب آقای مختارپور نیز که کار استخراج فهرستهای مختلف آخر کتاب و همچنین کنترل نشانیها و نقل قولها را به عهده داشتند تشکر میشود.

همچنین از جناب آقای سید ابو الفضل پروینچی که کار حروفچینی «مجموعه آثار» را از ابتدا تاکنون به عهده داشته و به نحو احسن انجام دادهاند و به طور کلی از مؤسسه محترم اطلاعات به خاطر حسن همکاری در امر حروفچینی تشکر و قدردانی میشود. از خدای متعال توفیق بیشتر برای انتشار سریعتر مجلدات بعدی «مجموعه آثار» استاد شهید مطهری مسألت میکنیم.

مرداد 1371

شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری

نام کتاب : مجموعه آثار ط-صدرا نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 6  صفحه : 10
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست